Avatar billede Casperost Nybegynder
23. november 2009 - 14:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Digitalt tv - flere kanaler?

Hey..
Jeg har et Panasonic fladskærm, hvor der meget gerne skulle være indbygget digital-tuner. Jeg kan dog ikke se nogen forskel fra det skiftede.. Skal jeg gøre noget selv? Når jeg skifter kanal er der en bjælke hvor der står kanal osv. og over til højre står der "alle analoge tjenester".. Skal jeg skifte på en måde? Jeg kan ligeledes ikke finde alle de nye DR kanaler osv..
Nogen der ved hva jeg skal gøre?

Casper
Avatar billede jonner40 Nybegynder
23. november 2009 - 14:23 #1
Du skal lave en ny kanal søgning på digital tuneren for at finde de nye kanaler
Avatar billede off-line Nybegynder
23. november 2009 - 14:57 #2
Ja som jonner40 skriver, ny digital søgning. Hvis altså din
fladskærm er bygget til digital. Jeg fik den sure oplevelse,
at mit Samsung fladskærm ikke var det. Så får du problemer,
så undersøg om skærmen kan tage MPEG4 signaler. Kontakt eventuel
Panasonick.
Hvis din fladskærm ikke kan tage MPEG4, så overvej, om det er
værd at købe en box. Jeg købte en og fortrød. For jeg synes ikke
billedet er bedre, og de nye kanaler, er sgu ikke noget at flage
for.
Avatar billede Blandy Praktikant
23. november 2009 - 15:25 #3
På de nye Fladskærnms TV, kan du skifte mellem analog og digital indgang. Der er sikkert en knap på din fjernbetjening hvor du kan skifte. Men du skal ind i menuen og søge efter de nye digitale tjenester. Har du yousee får du også kanal 5 i HD, og selvfølgelig DR HD. Men det kræver at du har MPEG4 Tuner i dit fjernsyn, eller en box ved siden af. (DR K er ikke i HD).

Men smut ind i din menu, under digitalt, og søg efter de nye kanaler. Du ser sikkert at der er flere nye end på dit analoge signal.
Avatar billede Casperost Nybegynder
23. november 2009 - 15:30 #4
panasonic 37px80e det fjernsyn jeg har.. er der ik tuner i det?
Avatar billede Blandy Praktikant
23. november 2009 - 15:37 #5
jo DVB-T tuner. Det er til stueantenne.

http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=434248
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2009 - 15:51 #6
Her er lidt spec. på dit tv:
http://www.ciao.co.uk/Productinformation/Panasonic_TH_37PX80E__6857750

Jeg har også et Panasonic fladskærm 42" som også har Mpeg 2 tuner.
Jeg venter med mpeg 4 til de finder ud af at lave harddisk recordere med mpeg 4 der er Boxer godkendte. Gerne panasonic for betjeningens skyld.