Avatar billede larsen45 Juniormester
22. november 2009 - 12:53 Der er 1 løsning

ASP Mysql indsæt Count i tabellen

Hejsa folkens

Jeg har brug for hjælp til følgende:

1. jeg har en tabel, hvor der er et felt som hedder: count og i den forbindelse vil jeg gerne have at den smide tal ind i tabellen og forhøjer hver gang en person har skrevet en kommentar.

Således så jeg kan se hvor mange kommentarer der har været skrevet.

Så man kan se antal besvarede kommentarer på hver post ID.

Jeg har følgende link kode som henviser til selve siden, hvor folk kan skrive en kommentar:

<a href="kommentarskriv.asp?id=<%=rs("id")%>"><font color="#000000" size="4" face="Elephant">Kommentarer</font></a>

Hvor der står kommentar vil jeg gerne have vist som eksempel:
25 post | kommentarer(hvor kommentar idag er linket til posten)

Tabel felter:
id (auto)
blogid (text) (det unikke id sættes ind hver gang folk poster indlæg idag)
count (longtext)

2. Så kunne jeg også godt tænke mig at vide hvordan jeg tæller hvor mange samlet poster der er i hver kategori i min anden post tabel.

tabel felter:
id (auto)
kategori (tal)
kategorinavn (tekst)
Avatar billede larsen45 Juniormester
22. november 2009 - 22:06 #1
har løst det sammen med en ven.