Avatar billede ilsemhaugaard Nybegynder
22. november 2009 - 03:23 Der er 25 kommentarer

Kan ikke åbne vedhæftede filer i Windows Mail

Pludselig kan jeg ikke som hidtil åbne vedhæftede filer i Windows Mail. Der kommer en meddelelse om, at jeg ikke har tilknytningsprogram til handlingen, og jeg blir bedt om at tilføje en tilknytning i kontrolpanelet, men her findes intet med 'tilknytninger'. I Word åbnes de vedhæftede filer som mærkelige, kodede sider.
Hvad er der sket? Noget med sidste ms-update? Eller?
Jeg er midt i en retssag og har virkelig brug for alle indsendte dokumenter.
HJÆLP!
Avatar billede WPCS Nybegynder
22. november 2009 - 06:17 #1
Du skal gå ind i Kontrolpanel -> Standardprogrammer > Knyt en filtype eller protokol til et program.

Er det en .doc/.docx fil der er vedhæftet?
Word skal kunne genkende den fil og det format filen er gemt i for at kunne vise den korrekt.
Avatar billede justrace Novice
22. november 2009 - 10:17 #2
Hvilken tupe filer er der tale om?
Avatar billede ilsemhaugaard Nybegynder
22. november 2009 - 10:38 #3
.doc, .docx, .pdf
Og nu har jeg været inde i standardprogrammer osv. og valgt Microsoft Office Word som standardprogram for disse, men jeg får stadig samme besked om, at der ikke eksisterer et tilknytningsprogram.
Hvad så?
Nu prøver jeg lige at genstarte, men ellers virker dette og ovenstående råd ikke.
Mvh.
Avatar billede ilsemhaugaard Nybegynder
22. november 2009 - 11:27 #4
Jeg har gjort det. Jeg har genstartet (for en sikkerheds skyld), men mine handlinger bliver ikke aktiveret.
Hvad så?
Avatar billede justrace Novice
22. november 2009 - 11:34 #5
Den slags filer burde jo ikke give problemer.

Har du lavet noget/installeret noget inden fejlen opstod?

Indtil du har fået det løst, ville det være en løsning at videresende de mails til en anden der kan klare det.

Eller bruge en anden maskine midlertidigt, så du kan få læst de vigtige dokumenter.
22. november 2009 - 11:39 #6
Er det en fuldt virkende Office/Word 2007 ?
Det kunne jo være en af disse 60 dages prøvepakker, som nu er 'udløbet' .... og så vil den opføre sig som beskrevet...
Avatar billede ilsemhaugaard Nybegynder
22. november 2009 - 12:59 #7
Jeg har lovformelig købt det og benyttet det over 2 år.
Avatar billede ilsemhaugaard Nybegynder
22. november 2009 - 13:01 #8
Jeg mener kun at have foretaget Microsoft update, men somme tider sker det alligevel, at man trykker på et eller andet, kommer forkert ind/ud af noget, så shit happens.
Tyder det på virus-angreb? Har tjekket min Bullguard, som siger at jeg er i orden og ikke angrebet.
Avatar billede justrace Novice
22. november 2009 - 13:22 #9
Kan ikke rigtig komme med noget, men prøv at smide skiven til office i og kør er rep..
22. november 2009 - 13:36 #10
Enig med #9 ...
22. november 2009 - 13:38 #11
PS: Har du fuld OfficeUpdate incl "Office2007 ServicePack2" ? + efterfølgende opdateringer fra WindowsUDATE ?
Avatar billede ilsemhaugaard Nybegynder
22. november 2009 - 13:49 #12
Hvordan finder jeg ud af det? Altså om jeg er fuldt updatet mht Office 2007 SP2. Alle Microsofts update installeres automatisk.
Der er ingen skive i min Office-kassette, der er blot et ægthedsbevis med produktnøgle og en besked om, at der ikke medfølger genoprettelsesdiske med pakken.
Avatar billede ilsemhaugaard Nybegynder
22. november 2009 - 16:34 #14
Tak for link, min SP2 er fuldt opdateret.
Er der så mere, jeg kan gøre?
22. november 2009 - 17:08 #15
Du har nok gennemført det, men hvis du manuelt starter Word og derfra "fil" "Åbn" - find omtale dokument(er) ...
Hvad så ???
Avatar billede ilsemhaugaard Nybegynder
23. november 2009 - 01:52 #16
Hvor står der 'fil' og 'åbn' i words?
Og jeg spørger lige igen: Kan det være en virus?
Kan det være en overbeskyttende update? (Der var et par store, vigtige i forgangne uge.)
23. november 2009 - 06:41 #17
[Ctrl][O]

Eller klik på denne Microsoft "bolle" øverst venstre og læs højt fra skærmen...
Avatar billede ilsemhaugaard Nybegynder
23. november 2009 - 10:51 #18
Bolle??? Øverst på skærmen? I hvaffor et vindue?
24. november 2009 - 13:53 #19
Er det kun kun kun vedhæftede filer/dokumenter i din mail som går i 'kage' ?

Gem et vedhæftet dokument et sted du kan finde igen om to linier.

Manuelt start M$ Word.

[Filer][Åbn] og find og åben det dokument du gemte for to linier siden.
Hvad så ???

---

PS: Istedet for [Filer][Åbn] kan bruges tastekombinationen på tastaturet:
[Ctrl] tasten på tastaturet samtidig med bogstavet [o]
Avatar billede madsby Mester
25. november 2009 - 06:21 #20
Er stødt på det samme problem på en Vista maskine.
Vedhæftede word dokumenter kan ikke læses direkte, men kan godt gemmes, og så åbnes normalt fra dokumentmappen.
Venter spændt på en mulig løsning.
Avatar billede ilsemhaugaard Nybegynder
25. november 2009 - 07:50 #21
Det har jeg også prøvet. Filerne kan godt gemmes, men ikke åbnes i læsbar stand. Nu prøver jeg en sidste løsning: At gemme dem som et Adobe-dokument og åbne ad den vej. Skal nok skrive resultatet her.
25. november 2009 - 10:12 #22
Hov - hvilken TYPE er det/de 'vedhæftede' filer ???

Eksempel: Hvis det er et Word 2007 dokument hedder de typisk *.docx til efternavn. Når du så gemme det/dem skal de selvfølgelig også hedde *.docx til efternavn. Og efterfølgende åbnes vha. M$ Word 2007.

Hvis du direkte gemmer en *.docx fil (M$ Word formatet) som *.pdf (AdobeReader formatet) så skal du på ingen måde forvente at direkte åbne med AcrobatReader ell. lign. ...
Avatar billede Vandreren Novice
25. november 2009 - 10:16 #23
Der lader til at være to forskellige problemer. 1) Få Windows Mail til at åbne doc-filer direkte i Word, og 2) Få Word til at læse de filer korrekt.

1) Prøv http://www.winhelponline.com/articles/232/1/Unable-to-open-DOC-attachments-from-Windows-Mail.html

2) "Filerne kan godt gemmes, men ikke åbnes i læsbar stand."

Mener du, at Word konverterer filerne, når du åbner dem? Hvis det ikke er for meget besvær, så kunne du prøve om Word Viewer eller OpenOffice kan læse de filer korrekt. Hvis et af de programmer kan åbne dem, så mangler du bare konverteringsfiltre til Word; de kan nemt tilføjes, hvis du har installationscd'en.
Avatar billede ilsemhaugaard Nybegynder
05. december 2009 - 19:00 #24
Tak for alle gode råd og forslag.
Jeg har (næsten) løst problemerne. PDF-filer åbnes i Adobe Reader. Jeg fandt endelig ud af at få doc og docx-filer til at åbne i læsbar stand ved at ændre i standardprogrammer i kontrolpanel.
Og nu jeg har jer alle sammen:
HVOR KØBER JEG ET NYT TASTATUR TIL MIN MATSORTE BÆRBARE ZEPTO ZNOTE 6024W?
Bærbar.dk påstår at have den, men de viser samme tastatur (hvidt) til samtlige Zepto-modeller. Og så tager de 1290 kr. for det. Zepto tog ca. 300 incl. forsendelse. Det holder ikke!
ANYONE?
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 20:07 #25
http://www.eksperten.dk/spm/894501

Jeg mener, det problem er mere komplekst end som så.

I det nederste af vedlagte tråd skriver Vejmand noget om, at det skal ordtnes i regristreringsbaren.

Det handler ikke om vedlagte filer, men jeg tror problemet er det samme