Avatar billede Svane55 Nybegynder
21. november 2009 - 13:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Autonummerering af poster i table of contents

Jeg kunne godt tænke mig at have posterne i mit "table of contents" nummereret.

1. Header1
1.1 herder 2
2. header
2.1. header
2.1.1. header
osv.

det skulle også gerne vises i selve teksten i dokumentet (overskriftene på afsnittene).

det kan selvfølgelig gøres manuelt ved at gøre nummereringen til en del af afsnittets overskrift, men problemet kommer jo så når man begynder at flytte rundt på afsnittene eller smider et nyt afsnit ind mellem to andre.

Kan det lade sig gøre at få det sat op så det kører automatisk?
Avatar billede Svane55 Nybegynder
21. november 2009 - 13:12 #1
Det drejer sig om word 2007
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
21. november 2009 - 19:59 #2
Både overskrifter og indholdsfortegnelse kan nummereres helt automatisk. Forudsætninger:
1) Du skal bruge typografierne Overskrift 1-9 til dine overskrifter i dokumentet (så mange niveauer, som du har brug for).
2) Du skal bruge Word's indbyggede funktionalitet til at oprette indholdsfortegnelsen.

Hvis overskrifterne ikke allerede er nummereret, skal du tilknytte nummerering af typen "Opstilling i flere niveauer". Prøv at følge vejledningen her:
http://office.microsoft.com/da-dk/word/HA102820721030.aspx?pid=CH100970241030

Bemærk, at det er vigtigt, at du I rækkefølge gør præcis det, der står i punkterne i vejledningen.

Du kan ændre på definitionen af typografierne Overskrift 1-9, hvis de skal se ud på en anden måde (anden skrifttype, farve, størrelse osv.)
Avatar billede Svane55 Nybegynder
21. november 2009 - 23:00 #3
Tak, det var jo det :)

Husk svar
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
21. november 2009 - 23:14 #4
Svar kommer her.