Avatar billede buller1982 Nybegynder
21. november 2009 - 10:06 Der er 5 kommentarer

forsinkelse på ekstern skærm

hej eksperter.

Jeg skal sætte nogle skærme op i en bingohal.
computeren der køre nummerene har to skærm udgange den ene køre nummer til oplæseren og det andet køre til de eksterne skærme der er i hallen. skærmene viser det samme billede.
Jeg skal finde en måde hvor man kan sætte en 2 sek. forsinkelse på de skærme der er eksterne så oplæseren for mulighed for at se nummeret før det bliver vidst på de eksterne skærme er der en nem løsning på dette problem?
21. november 2009 - 20:38 #1
Velkommen til E. ...

Hmmm... Meget spøjs opgave/problem *S*

Kan forestille mig:
* En form for VGA FrameStore BlackBox ind imellem fra PC til hal-skærmene. Der skal oplæseren manuelt trykke "Refresh" ell. lign. når billedet skal opdateres...

* En special program netop til foremålet hvor oplæseren ser hele listen på sin skærm og manuelt kan 'overføre' det næste tal til skærmudgang #2 i stort format. Altså siger tallet i højtaler og i samme sekund trykker "overfør" (?) ell. lign. ...
21. november 2009 - 20:43 #2
Mht nævnte [ VGA FrameStore ] så kontakt evt. http://www.danbit.dk/ - de har så mange 'mærkelige' produkter ...
Avatar billede buller1982 Nybegynder
21. november 2009 - 21:26 #3
takker for dit svar men tænkte på et program der kan gøre dette automatisk?
21. november 2009 - 21:32 #4
Aldrig hørt/læst om det... Men kunne godt forestille mig noget i den retning burde være 'opfundet' ...
Avatar billede buller1982 Nybegynder
22. november 2009 - 11:18 #5
ja ik var også min tanke