Avatar billede witzke Nybegynder
19. november 2009 - 23:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Køb bærbar uden OS

Jeg ved zepto sælger bærbare uden operativ system, men de har netop indgivet en konkursbegæring.

Men er der nogle af jer, der kender et sted hvor jeg kan købe en god bærbar computer uden operativ system. Jeg har nemlig lige fået et nyt, men computeren gik i stykker.

Skriv gerne links.
Avatar billede flashion Nybegynder
20. november 2009 - 00:22 #1
Jeg tager lige en lytter, evt nogen der ved hvor man kan købe en stationær nu vi er ved emnet ?
Avatar billede Beach Mester
20. november 2009 - 03:39 #2
Nogle af de maskiner de sælger hos linuxshop.dk er minus OS //B
Avatar billede Blandy Praktikant
20. november 2009 - 10:28 #3
Hvorfor vil du ha en computer uden os? Du kan lige så godt købe en med, da du så sparer halvdelen af prisen. Du kan bare skaffe dig af med det OS der følger med, og bruge det du selv har.
Avatar billede witzke Nybegynder
20. november 2009 - 10:44 #4
Ok så lad mig spørge på en anden måde.

Jeg har fra min tidligere computer, der lige er blevet stjålet, Windows Vista Ultimate, dvs. den helt store pakke. Jeg vil bare have en ny barbar billigst muligt - hvordan får jeg det?

Nu ved jeg godt der er flere af jer der er imod vista, det skal ikke kommenteres her!
Avatar billede Blandy Praktikant
20. november 2009 - 10:48 #5
Du søger nemt og bekvemt herinde på edbpriser:
http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?s=popularity&cpath=1-1-48&nf=%2bspecifictaxonomy%3a%5eComputer%7c1%2fB%c3%a6rbar%7c48%24&sp=all
Her kan du let finde en bærbar med de parametre og pris du kan klare.
Avatar billede Beach Mester
21. november 2009 - 05:43 #6
Blandy--->
Kan absolut ikke se noget forkert i at søge en computer uden OS.
Hvorfor hulen skal man betale ekstra mange penge for en computer der er bundet i røvxx med et OS hvis man har hvad man skal bruge der?

Kunne svare lidt til at man ikke kan handle i Bilka uden at være tvunget til at købe en eller flere plasticposer når du går igennem kasselinjen. Men hvis man nu selv har en pose med, hvad skal man så bruge de nye poser til?

Jo jo, ved da godt det handler som at MS får nogle kroner i kassen, og de på en måde giver en microtilskud til selve computeren. Men hvorfor hulen kan jeg ikke selv få lov til at vælge hvad jeg vil støtte eller bruge mine surt tjente kroner på?

Er selv ved at være lidt pist off over at det er mere eller mindre umuligt at støve en færdig-samlet computer op, uden at man SKAL købe et Bill Gates Windows styresystem med, når man nu ikke ønsker at købe et Bill Gates Windows styresystem!
Tror jeg har 10-15 licenser til Win XP liggende som jeg har betalt for, men som jeg ikke kan bruge til en skid. Disse kunne uden problemer overføres til f.eks en ny bærbar hvis jeg var i marken for at købe en sådan.

//B