Avatar billede Svane55 Nybegynder
18. november 2009 - 16:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Transparency på shapes i 2007

Jeg har lavet en model (flowchart stil) vha af en række rektangeler fra "shapes".

jeg kunne godt tænke mig at lægge et yderligere rektangel ovenpå dele af denne model, så jeg kan "blur" dele af figuren.

i photoshop ville jeg lægge et hvidt lag ovenpå og gøre det 50% transperent.

Er det muligt at lave noget tilsvarende i word.
Jeg kan kun finde frem til at jeg kan have en farve på mit rektagel, eller gøre det 100% transperent.
Findes der en middelvej?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
18. november 2009 - 17:19 #1
Højreklik på den figur, der skal være gennemsigtig. Vælg "Formater autofigur". På fanen "Farver og streger" i dialogboksen kan du indstille "Gennemsigtighed."

Det kan jo lyde, som om du har en engelsk version af Word, hvor det er: Format AutoShape > fanen Colors and Lines > Transparency.
Avatar billede Svane55 Nybegynder
18. november 2009 - 19:35 #2
Super! :)

1000 tak.

Smid et svar
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
18. november 2009 - 20:50 #3
Velbekom.