Avatar billede frederikschack Nybegynder
18. november 2009 - 16:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Indirekte opslag i kolonne

Hej,

Jeg har brug for i en forespørgsel at kunne læse en værdi i en kolonne, men hvilken kolonne bliver afgjort af værdien i en variabel. Altså ligesom funktionen INDIRECT() i Excel?

Altså noget i stil med:
INDIRECT("Tabel1." & Tabel2.Variabel)

Anybody?
Avatar billede terry Ekspert
18. november 2009 - 17:35 #1
Can you give a bit more information please?

INDIRECT isnt an Access function but you could maybe simulate it in Access with a function.

If you can give an example of your data and what you expect in the result then perhaps we can find a solution
Avatar billede frederikschack Nybegynder
18. november 2009 - 17:39 #2
Har løst problemet med dlookup
Avatar billede frederikschack Nybegynder
18. november 2009 - 17:39 #3
DLOOKUP
Avatar billede terry Ekspert
18. november 2009 - 17:54 #4
DLOOKUP ???
You cant use DLOOKUP to do what you asked (hvilken kolonne bliver afgjort af værdien i en variabel."

unless you use it in conjunction with IIF