Avatar billede leif1 Nybegynder
17. november 2009 - 08:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan flytte man nemmest mail bokse

Hej

Hvordan flytte man nemmest  mail bokse fra en  Exchange 2007 til en ny exchange 2007 reinstallering af windows.
Avatar billede osdata Nybegynder
17. november 2009 - 09:37 #1
Det kommer andet på om den gamle virker og hvor mange brugere det drejer sig om.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede leif1 Nybegynder
17. november 2009 - 09:46 #2
Exchange køre ok  og det er ca 10 brugere
Avatar billede osdata Nybegynder
17. november 2009 - 11:41 #4
Med det lille antal er det måske nemmest bare at lave en export til en .pst fil for hver enkelt bruger.
Oprette dem på den nye server og importere .pst filerne for hver enkelt bruger.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede leif1 Nybegynder
17. november 2009 - 13:48 #5
Kan man udlæse til pstfil direkte fra serveren
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2009 - 14:03 #6
Fra http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb266964.aspx

This topic explains how to use the the Export-Mailbox cmdlet in the Exchange Management Shell to export mailbox data from one mailbox to a folder in another mailbox.

You can export mailbox data from a mailbox to a .pst file. To export to a .pst file, use the PSTFolderPath parameter to specify the path to the .pst file to which data will be exported. You cannot export data to a .pst file from a mailbox that is in a recovery storage group (RSG).
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2009 - 14:03 #7
Så umiddelbart ja, men kun via command prompten.
Avatar billede strych9 Praktikant
22. november 2009 - 17:40 #9
Hvis det er samme Exchange organisation du installerer den nye server ind i, så er det lettest med Move-Mailbox cmdlet. Ellers brug Export-Mailbox som thomasso pointerer. Support for ExMerge blev taget ud af Exchange 2007.
Avatar billede leif1 Nybegynder
24. november 2009 - 19:01 #10
Hej thomasso

Send lige et svar så vi kan få lukket
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2009 - 23:31 #11
Svar
Avatar billede leif1 Nybegynder
25. november 2009 - 04:54 #12
Tak for hjælpen