Avatar billede xhcx Nybegynder
16. november 2009 - 17:19 Der er 8 kommentarer

php fejl

hej alle sammen
jeg er ved at genoprette en hjemmeside med php script.
jeg har været ved at læse scriptet igennem og lavet diverse database tabeller.
når siden er oppe og køre kan man godt oprette en bruger men når man trykker opret går den bare i hvid.

nogen der evt. har en ide til hvad fejlen kunne være.
for jeg kan godt se oprettelsen under databasen men kan ikke logge ind

siden er http://www.thy-party.dk/~index.php

Tak
giver mange point vis det kommer til at funke :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. november 2009 - 17:45 #1
Vi kan jo ikke se din PHP kode. Men noget tyder i hvert fald på at du ikke har din session_start længst oppe.
Avatar billede zips Juniormester
16. november 2009 - 17:57 #2
Du har gemt siden med BOM  ret din encoding så du gemmer uden BOM.
Avatar billede xhcx Nybegynder
16. november 2009 - 18:15 #3
hvor står det henne :)
vis i vil have scriptet skal i bare side til
Avatar billede zips Juniormester
16. november 2009 - 19:04 #4
Prøv først at rette din encoding på din side, så du gemmer uden BOM, der må ikke være noget output før din session_start så derfor kunne fejlen godt være her.

Du må vide hvordan du har gemt dit dokument, hvilket program bruger du til at lave din side i?

I min Notepad2 er det "UTF-8 with signature" det må det ikke være, kun som UTF-8
http://zips.be/exp/images/notepad2.jpg
Avatar billede xhcx Nybegynder
16. november 2009 - 19:14 #5
hvad er det der BOM og hvor står det henne :)

jeg bruger microsoft expression web
Avatar billede zips Juniormester
16. november 2009 - 19:20 #6
Læs om BOM her http://en.wikipedia.org/wiki/Byte_order_mark

Jeg har ikke microsoft expression web, men det burde være muligt at se hvilken encoding du gemmer som og her skal det være uden BOM.

Se mere her http://saffronstroke.com/2009/05/19/add-or-remove-byte-order-marks-bom-in-microsoft-expression-web-2/
Avatar billede xhcx Nybegynder
16. november 2009 - 19:29 #7
hvad gør det lige præsis ved scriptet
Avatar billede zips Juniormester
16. november 2009 - 19:50 #8
Det gør at du får noget output før din session_start og det må der ikke være, i dit tilfælde var det disse tegn  det kan ikke ses i din kode, men det vises når man ser siden.