Avatar billede witzke Nybegynder
16. november 2009 - 11:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan harddisken fra en bærbar bruges som ekstern harddisk?

Min Dell Inspiron 510M kan pludselig ikke få strøm på, og jeg har hørt at det koster 1200 kr. at få et nyt ladestik i den.

Derfor vil jeg høre om der er en måde hvordan jeg kan bruge harddisken fra min dell som ekstern harddisk.

Findes der et apparat som jeg kan sætte harddisken i og så koble den til en anden computer via USB stik f.eks.?

hvis det findes, må i meget gerne linke til en side hvor jeg kan købe det.

Desuden hvis nogle ved hvor eller hvordan ladestikket udskiftes, så må i også gerne komme med en kommentar derom.

tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2009 - 11:39 #1
måske det her er svaret

http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=133-43

m.v.h
Avatar billede thov Forsker
16. november 2009 - 15:24 #2
Skrotter du Dell'en, er der en permanent (og fiksere) løsning: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=metal+case&pid=439894

Og du er sikker på, at det er stikket i computeren og ikke selve opladeren ? (For sådan en behøver ikke at koste 1200 kr.)
Avatar billede witzke Nybegynder
16. november 2009 - 15:39 #3
Ja jeg er ret sikker på det er ladestikket, da jeg har to opladere og ingen af dem giver strøm. Bare der var en billigere måde at få strøm på computeren.

Det link du har send, er det et dims, hvor man sætter harddisken ind i og så kobler den til en anden computer via usb?
16. november 2009 - 15:44 #4
Jeps !
Avatar billede witzke Nybegynder
17. november 2009 - 17:18 #5
Hvordan finder jeg ud af om det er en SATA eller ATA harddisk jeg har?
Avatar billede witzke Nybegynder
17. november 2009 - 17:19 #6
Og hvad er forskellen mellem ATA og SATA?