Avatar billede Ciliani Nybegynder
16. november 2009 - 09:06 Der er 4 kommentarer

Acer Extensa 5420 vil SLET ikke starte

Som overskriften siger, vil min pc slet ikke starte.
Den går i gang i ca. 10 sekunder uden der kommer noget skærmbillede.
Strømmen virker, batt.virker (har taget det ud og sat det i igen)Det sidste der skete inden min pc gik ned, var en kort meddelse(det lignede en tekst i dos)som jeg ikke nåede at læse.
Der fulgte ikke nogen cd med ved køb af min pc.
Jeg har alm.kendskab til pc men er ingen haj.

mvh Ciliani
Avatar billede Ciliani Nybegynder
16. november 2009 - 13:26 #1
Jeg har nu kontaktet Acer og de vil sende den til Tyskland.
Har dog en mistanke om det vil koste mig dyrt, så er allerede på udkig efter en ny notebook.
Nogen der jeg forklare mig vedr.forskellen på cpu:
INTEL DUAL CORE
INTEL
AMD DUAL CORE
Hvad er bedst?
Kan se på dette forum at Acer generelt skaber en del problemer.
Kan I anbefale et andet mærke der prismæssigt ligger op ad Acer
max 4000 kr?

    På forhånd tak fra en "ikke-pc-haj"
Avatar billede osigaard Nybegynder
16. november 2009 - 18:20 #2
Hvor gammel er din Acer Extensa 5420
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2009 - 16:00 #3
Velkommen til eksperten :)
Dette forum kan være svært at finde ud af, men tager man sig tid når spørgsmålet skal oprettes, er det faktisk ikke så svært alligevel :)

Når du opretter spørgsmål i denne kategori står der:
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
Anmeld fejl i Eksperten systemet her - NB! KUN til at rapportere om fejl i Eksperten.dk's systemer.

Ved at du bruger den rette kategori, får du hurtigere svar.
Se bl.a. http://www.eksperten.dk/faq#faq-2-2

Jeg vil anbefale at du bruger http://www.eksperten.dk/spm/Hardware/PC til dit spørgsmål.
Inden du opretter nyt spørgsmål er det vigtigt at du lukker her dette. Se her hvordan: http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-2
Avatar billede tjacob Juniormester
21. november 2009 - 17:01 #4
Mht processorer:

Gå efter en Dual Core.
Mht Intel eller AMD er det lidt et religionsspørgsmål.
Jeg mener at Intel er bedst, men de er også en lille smule dyrere for samme ydelse.

Mht mærke:
Dell ligner Acer prismæssigt, men om de er bedre tør jeg ikke udtale mig om.
Jeg kører selv Asus, og er meget tilfreds, men her gør det samme sig gældende som med Intel/AMD: De er en smule dyrere for samme ydelse.