Avatar billede Pala2009 Nybegynder
14. november 2009 - 14:11 Der er 8 kommentarer

Lite-on DVD kan ikke finde driver

jeg har købt en Lite-on DVD brænder iHas424-32 windows kan bare ikke installere driver til den fejl (kode39)* har søgt på producentens hjemmeside men kan ikke finde driveren..
Har brug for hjælp

**Windows kan ikke indlæse enhedsdriveren til hardwaren. Driveren er muligvis beskadiget eller mangler. (Kode 39)
Avatar billede Jensen DK Novice
15. november 2009 - 07:10 #1
Hvad bruger du? win98, XP, Vista,win7, eller andet?
Avatar billede Pala2009 Nybegynder
15. november 2009 - 12:51 #2
jeg bruger vista. har prøvet alt, har ingen backup eller gendannelse punkt. kan ikke geninstallere vista da drevet ikke fungere og har heller ikke en vista cd.
Avatar billede Jensen DK Novice
15. november 2009 - 13:44 #3
Du skal kun bruge svar hvis du vil lukke et spørgsmål, ellers bruger du kommentarer, når du har fået noget brugbart, kan du bede dem der har løst problemet om at lægge et svar, og så sætter du et flueben i firkanten under det farvede svar, derefter klik på accepter svar nede til venstre, så er der givet point og spørgsmålet er lukket, dem du ikke giver et flueben bliver afvist.
PS. bare en oplysning
Avatar billede Jensen DK Novice
15. november 2009 - 13:48 #4
Du kan se denne oplysning fra Komputer For Alle hvordan man kan få Vista til at finde drivere som driller.
http://www.gratisupload.dk/download/36138/
Avatar billede Pala2009 Nybegynder
15. november 2009 - 16:06 #5
driveren er installeret, men enheden kan ikke bruges.
Avatar billede Jensen DK Novice
16. november 2009 - 06:08 #6
Tror du så ikke at den er defekt? prøv at afindstallere driveren og så forfra hent driveren igen og genstart.
Ellers prøv brænderen i en anden maskine.
Avatar billede Pala2009 Nybegynder
16. november 2009 - 09:19 #7
jeg har fjernet driveren og drevet fysisk. købt nyt dvd drev det er det samme problem.. kode39. tror der er windows systemet som er ødelagt. den finder ikke hardwaren og kan ikke installere win igen pga at jeg ikke kan bruge de drev..
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2009 - 16:01 #8
Velkommen til eksperten :)
Dette forum kan være svært at finde ud af, men tager man sig tid når spørgsmålet skal oprettes, er det faktisk ikke så svært alligevel :)

Når du opretter spørgsmål i denne kategori står der:
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
Anmeld fejl i Eksperten systemet her - NB! KUN til at rapportere om fejl i Eksperten.dk's systemer.

Ved at du bruger den rette kategori, får du hurtigere svar.
Se bl.a. http://www.eksperten.dk/faq#faq-2-2

Jeg vil anbefale at du bruger http://www.eksperten.dk/spm/Hardware/PC til dit spørgsmål.
Inden du opretter nyt spørgsmål er det vigtigt at du lukker her dette. Se her hvordan: http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-2