Avatar billede hleschly Nybegynder
13. november 2009 - 16:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at lave et Execl ark om til en database - Døgnrapport

Hej Alle sammen

Jeg har sat mig for at ville lave den Døgnrapport om som vi benytter her på arbejdspladsen. En lille Brandstation.

Pt forgår det i Excel, vi har en fil eks. November 200.xls hvor i der er 30 ark 1-30 en for hverdag. smart :-D

Under hver dag registrere vi flg. Vagth. Inspektør (1-2 per), Vagth. Brandmester (1-2 per), Vagth manskab (3-6 per), Dagvagter(0-8per), Sygemeldte (0-xx per), tlf vagt dag (1 per), tlf vagt nat (1 per).

Der udover bliver der ført en log over dagen begivenheder.

kl. (TT:MM)
Nødkald/Nødkaldsnr. (tal:XXXX)
Trykhedslinien med opkald  (afkrydsning X)
Trykhedslinien uden opkald  (afkrydsning X)
IMMO (afkrydsning X)
Tyverialarm (afkrydsning X)
Elevatoralarm (afkrydsning X)
Prøve/udkobling (afkrydsning X)
Hjælp til hjemmeplejen (afkrydsning X)
vedr opbevaring af kørtøjer (afkrydsning X)
Brand & indsatser (afkrydsning X)
Kommunal service (afkrydsning X)
P-automater (afkrydsning X)
Øverige alarmer (afkrydsning X)
Udlån af nøgler (afkrydsning X)
Hændelse (tekst note)
Foretaget (tekst note)

Det er sådan at felterne kl. hændelse og foretaget samt et og kun et af de andre felter skal udfyldes.

Da jeg ikke er nogen ørn til Access håbede jeg på at der var nogen som kunne hjælpe mig lidt på vej.

Det er muligt at sende en kopi af excel arket med lidt fiktive data hvis dette skulle hjælpe.

På forhånd tak for hjælpen
Henrik
Avatar billede terry Ekspert
13. november 2009 - 16:21 #1
Have you tried importing one of the excel sheets into Access.

First of all you need to get the table design in place. Once thats in place you can start puuting forms/reports together.
Avatar billede hleschly Nybegynder
13. november 2009 - 16:23 #2
Terry -> har forsøgt at impotere excel arket hvilket den ikke ville, kommer men en fejl.

Jeg er godt klar over at jeg skal have noget design mæssigt på plads først men det er sådan ca her jeg står af. hvad hvad har jeg brug for m.m.
Avatar billede terry Ekspert
13. november 2009 - 16:32 #3
I can see from your profile that you should have some knowledge of database design.

Beredskabsassistent/Brandmand, Horsens Kommune
2005 - 2007 SAP Portal Programmør, BPC.dk

Uddannelse
2001 - 2004 Datamatiker, Horsens Handelsskole
1998 - 2001 HHX, Horsens Handelsskole

Do you have any knowledge of Access?

You can send me your dB and I will see if I can import the Excel shhet but I dont have time to make the dB for you which, if you dont have any knowledge of Access can take some hours.
Avatar billede terry Ekspert
13. november 2009 - 16:33 #4
ekspertenATsanthell.dk
AT = @

I'm off out for and hour or so, will take a lokk later.
Avatar billede hleschly Nybegynder
13. november 2009 - 17:02 #5
Terry -> sådan mail sendt.

Som skrevet i mailen også så har jeg en lille Access viden, men design af databaser har aldrig været min stærke side så det er det jeg står og mangler en som hurtigt og nemt lige kan sætte tabellerne og relationerne op så jeg selv kan bygge videre på den.
Avatar billede terry Ekspert
13. november 2009 - 18:06 #6
After looking at the dB:

Table contains information of your staff
tblPersonnel
ID (Autonumber) Primary Key
FirstName
SurName
. (other fields you might need)
.

Contains texts for the position (rank) of what each staff member has while on duty. For example VAGTH. BRANDMESTER or VAGTH. MANSKAB ..
IE the texts you have in lines 2 to 8.
tblPosition
ID (Autonumber) Primary Key
Position
. (other fields you might need)
.

This table contains information concerning the "Vagt" Date etc.
tblVagt
ID (Autonumber) Primary Key
DateTimeFra (datetime type)
DateTimeTil  (datetime type)
. (other fields you might need)
.

Texts for the types of "opkald" you get such as NØDKALD / NØDLALDSNUMMER and BRAND & INDSATSER.
IE the texts you have in Excel which are rotated.
tblOpkaldType
ID (Autonumber) Primary Key
OpkaldText
. (other fields you might need)
.

Information on the received opkald. IE the data from row 11 and after.
tblOpkald
ID (Autonumber) Primary Key
DateTime        (datetime type)
OpkaldTypeID  (long integer)  Use the Lookup type to create. The field is related to ID in table tblOpkaldType.
Haendelsen
Fortaget
. (other fields you might need)
.

Table contains information of the staff for a specific "vagt"

tblVagtPersonell
VagtID              (long integer)  Use the Lookup type to create. The field is related to ID in table tblVagt.
PersonnelID    (long integer)  Use the Lookup type to create. The field is related to ID in table tblPersonnel.
PositionID        (long integer)  Use the Lookup type to create. The field is related to ID in table tblPosition.
. (other fields you might need)
.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2009 - 23:12 #7
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2009 - 23:14 #8
...et gratis fix!~)
Avatar billede hleschly Nybegynder
14. november 2009 - 07:19 #9
SPG -> alletider det var jo lige det jeg søgt, det kan jeg uden de store problemer arbejde videre med.

Takker her fra.
Og god weekend