Avatar billede esys Juniormester
13. november 2009 - 07:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Minimere vindue med en .bat

Hej eksperter

Jeg har behov for at køre en .bat-fil der minimerer et bestemt vindue. Det skal altså ikke lukkes men blot minimeres ned til program-linjen. Vi snakker Windows server 2003, XP, Vista, Windows 7

Alternativt: minimere alle vinduer.

På forhånd tak
Avatar billede Blandy Praktikant
13. november 2009 - 08:24 #1
puha det vil jeg faktisk også gerne vide. Eller bare kommandoen som kan sættes sammen med andre i en .bat.

Det er rart hvis man aktiver en program, men som bare skal kører minimeret. Håber folk kan give os et svar;)
13. november 2009 - 10:30 #2
... Hvis du bare ønsker at et givent program skal opstarte i minimere tilstand fra starten af ?

Opret en GENVEJ til programmet.
HøjreMusseTast på GENVEJEN
Egenskaber
(Og se hvad der er af muligheder...)
13. november 2009 - 10:31 #3
Nøøøøøj - se (og FØLG OP PÅ) dine tidligerer spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/esys

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede esys Juniormester
13. november 2009 - 11:37 #4
Hej Larry

Jeg forstår ikke helt dine kommentarer.

Til den første så har du vist læst spørgsmålet lige hurtigt nok - eller også kunne jeg måske have præciseret spørgsmålet lidt nærmere. Hvis det sidste er tilfældet så kommer der lidt ekstra forklaring herunder:
Jeg har behov for at sikre at et vindue holdes minimeret. Det er et program, der startes helt almindeligt af en bruger og som skal starte et Scheduleret job der kører i et loop. Hvis vinduet holdes åbent sker der en mærkelig kontinuerlig forøgelse af programmets proces-memory. Hvis vinduet derimod holdes minimeret sker der ingen stigning i memory-forbruget (som ellers til sidst får serveren til at gå i stå). Brugeren (administratoren) skal selv huske at sørge for at minimere vinduet men det er desværre ikke altid at denne husker det.
Jeg vil derfor som en del af loopet køre en bat-fil eller lignende) der periodevis sørger for at det pågældende vindue minimeres. Jeg håber at du forstår problematikken ud fra dette.

Vedr. din næste post - den med "Nøøøj", så overvåger jeg spørgsmålene via mail og vender normalt hurtigt tilbage på henvendelser/svar (se evt de 2 stks som er oprettet i dag). Indrømmet, det er åbenbart nogle rimelig hardcore spørgsmål (nogle af dem) og der kommer derfor kun sjældent svar - måske efter en 10-24 måneder. Desuden er mange af indlæggende fra andre kommentarer eller svar der ikke løser opgaven. Jeg har derfor ladet dem stå åbne. Hvis det er imod de gældende betingelser så beklager jeg naturligvis. Jeg ved ikke om du kommer fra Eksperten men hvis der ellers er nogle fra Eksperten der følger med her så vil jeg da her komme med en lille venlig opfordring og det er at mailrobotten lige sender en mail ud hvis der er en frist for forældelse eller den kan "se" at der mangler en reaktion fra spørgsmål-stilleren.

Desuden lige 2 små ekstra ting som jeg tit er forundret over:
Hvordan kan det være at man ikke har en funktion hvor man kan lukke en tråd uden først at oprette et pseudo-svar som man så skal godkende? Det vil gøre det noget nemmere.
Den anden ting som jeg er forundret over er hvorfor et indlæg default er en kommentar og ikke et svar. Det gør det tit tidskrævende og besværligt at tildele points. Larry, hvis jeg feks ville tildele dig points for dit indlæg så skulle jeg først bede dig om at konvertere det til et svar. Points er jo ikke lige det du mangler :-) så du er jo nok rimelig tit på kan jeg regne ud. Men prøv at se i mange andres indlæg - det er primært kommentarer.
Jeg er ikke selv interesseret i pointsene men vil primært have løst en opgave eller løse den for andre. Jeg er ikke selv bleg for at svare på et indlæg der er over 1 år gammelt.

Husk det kun er venlige kommentarer, men glem nu ikke mit overordnede spørgsmål - det med hvordan man kan sørge for at et program-vidue holdes minimeret
Avatar billede bayoumi Nybegynder
23. november 2009 - 10:20 #5
Hvis det er en cmd-vindue som skal minimeres eller start i minimize tilstand, så tjek ud her:

-> start cmd
-> skriv "start /?"

http://www.programmersresource.com/forum/archive/index.php/t-2141.html
Avatar billede esys Juniormester
23. november 2009 - 11:08 #6
Tak bayoumi

men det er ikke helt det der er behov for. Det er et Windows-vindue der skal minimeres ned og som skal trickes ved at afvikle en bat