Avatar billede resurrectedhate Nybegynder
12. november 2009 - 22:22 Der er 8 kommentarer

Hjælp til verifikation system i gæstebog

Hej jeg har på det sidste haft seriøs spam i min gæstebog og nu gider jeg ikke mere.. igår slettede jeg 4000 beskeder.. personen sender en besked hvert 5 min.. jeg er ved at blive idiot. så jeg har sat mig for at lave et verifikation system i min gæstebog. problemet er .. jeg ved ikke lige helt hvordan er der nogen der kender en guide eller har en kode allerede jeg kan sætte ind i min gæstebog?

Mvh Jonas
Avatar billede zips Juniormester
12. november 2009 - 22:25 #1
Avatar billede pillpopper Nybegynder
12. november 2009 - 22:25 #2
Hej nu kan jeg desvære ikke hjælpe dig med en løsning i form af beskrivelse eller link.

Men har du tænkt på at IP-banne de personer der spammer dig så vedkommen IKKE mere har eller får adgang til din gæstebog.?

Det ville jeg gøre hvis det var mig der blev generet på den måde.

Bare et foreslag.

Ps. Når det er i en gæstebog så ved jeg ikke om det kan lade sig gøre men, det kan det hvis du har et webhotel.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
12. november 2009 - 22:30 #3
Hej zips´´ hvis jeg viste du 10 sekunder før jeg postede mit indlæs lagde dit så havde jeg ikke blandet mig:)

Jeg kom bare med et forslag hvordan man kan blive helt af med sådan en person. Vedkommen kan naturligvis ALTID komme ind i gæstebogen igen bare ikke ved/på sin egen IP-adresse. Så fjolset skal benytte en andes Pc og det kan være at det er for besværeligt til han gider at blive ved med at genere dig.

Jeg hader spammer. (vedkommen der gør det imod dig må godt nok kede sig helt vildt).

Jeg håber du slipper af med det F....
Avatar billede zips Juniormester
12. november 2009 - 22:36 #4
IP banning er ikke en sikker løsning, en spam robot skifter ip på ingen tid, så det er ikke en løsning, det samme gælder også for CAPTCHA som de også kan komme igennem, men normalt er denne løsning god nok.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
12. november 2009 - 22:45 #5
okay´´ det viste jeg godt nok ikke det kunne lade sig gøre.

Jeg tænkte på det da jeg spiller "Call Off Dutey" -online.
Og hvis nogle bruger snyde koder eller bryder reglerne så bliver de nemlig IP-banning så de ikke kan komme ind på den spille på den server mere.

Derfor skrev jeg dette.

Men godt du har styr på det. jeg står af herfra og du forsætter tråden da det er DIG zips der har styr på det her:)

I Må hygge Jer;-)
Avatar billede resurrectedhate Nybegynder
15. november 2009 - 00:37 #6
Jeg har ip bannet ham han køre på 3 forskellige ip adresser.. prøver lige at kigge på overstående adresse og ser om jeg kan finde ud af det :)
Avatar billede resurrectedhate Nybegynder
15. november 2009 - 01:49 #7
okay har kigget på overstående adresse og det ser fedt ud mit problem er bare .. hva er et GD-lib altså kan regne ud at det er et billed bibliotek men hvordan laver man sådan et?
Avatar billede zips Juniormester
15. november 2009 - 18:17 #8
GD-lib er noget som er installeret på din server, eller det er normalt det gør, du kan se hvilken GD-lib version du har ved at se i din php info.

Har du ikke dette link i dit web kontrolpanel, kan du oprette en php fil med dette i den

<?php
phpinfo();
?>

Gem den på din server som phpinfo.php og kald den fra din browser http://ditdomane.dk/phpinfo.php

Dvs at GDlib kan lave et billede for dig gennem php hvis GDlib er slået til på din web server.