Avatar billede some-one Nybegynder
10. november 2009 - 15:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Program der overvåger markeret tekst

Hej.
Jeg står og mangler et lille program der overvåger om der er markeret noget tekst på skærmen.
F.eks.:

1) jeg går ind på: http://artikler.downloadcentral.dk/ og dobbeltklikker der hvor der står "2010", men det kunne være hvilket som helst tal.
2) Programmet opsnapper tallet "2010" ganger det med et tal som jeg har skrevet i et tekstfelt, og skriver output i et programmet. F.eks. Jeg dobbeltklikker (og markerer 2010), programmet opfanger 2010 og ganger med f.eks. 6,4 og skriver output som så bliver: 12864.
3) Dette tal "12864" skal så kunne kopieres ved f.eks. at trykke på en knap der hedder "kopier" (for at undgå mere markeret tekst)

Jeg er klar over at programmet kommer til at kræve en del ressourcer som CPU-tid og RAM, men dette er ligemeget for mig. Jeg sidder på en 3,5GHz Dual-Core, 4GB RAM og 64bit W7, så den burde kunne slæbe det meste hen af vejen. :)

Håber der er nogen som er frisk på udfordringen.

Det skal ikke kunne andet.
Håber der er nogen som
Avatar billede claes57 Ekspert
10. november 2009 - 16:39 #1
er det ikke bare at skifte til Firefox, og køre med denne valuta-omregner: http://www.fxware.com/currency-converter-addon/
bortset fra, at den nok henter sine egne omregningsfaktorer.
Avatar billede some-one Nybegynder
10. november 2009 - 17:13 #2
Den kan ikke helt gøre det. Idéen er fin nok, men jeg har brug for selv at kunne bestemme hvilket tal den skal gange med. Helst med decimaler :) Dvs. f.eks. 6,52
Avatar billede sumsar1812 Nybegynder
03. januar 2010 - 06:20 #3
fik lige min aften/nat til at gå med at lave et program til dig :)

http://www.2shared.com/file/10417592/9f71c97a/MarkMutlplier.html
Avatar billede sumsar1812 Nybegynder
03. januar 2010 - 08:21 #4
fik lige min aften/nat til at gå med at lave et program til dig :)

http://www.2shared.com/file/10417592/9f71c97a/MarkMutlplier.html
Avatar billede some-one Nybegynder
18. januar 2010 - 15:18 #5
Hej igen. HOLD DA FEST!! :D Det er pisse fedt det der! Kan man også få programmet til selv at kopiere teksten (programmets output) (altså ligesom ctrl+c)?

Du får points på forskud - og igen: det er perfekt det der!
Avatar billede some-one Nybegynder
18. januar 2010 - 15:35 #6
Jeg har nu været ved at teste programmet og det er desværre langt fra hver gang at programmet "opsnapper" min markerede tekst. Det virker fint hvis jeg markerer teksten og trykker "ctrl+c" men jeg ville jo gerne nøjes med at dobbeltklikke på tallet, og hvis man så kunne få den til at kopiere output efterfølgende så ville det være rigtigt godt. Krav til systemet er jeg ligeglad med så længe computeren bare kan slæbe det :)

Ps. Skal nok prøve at holde lidt mere øje med tråden. Har haft rigtigt travlt det sidste stykke tid