Avatar billede Iboga Nybegynder
08. november 2009 - 17:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skrivebords placering slettet? HJÆLP!

Jeg er ved et uheld kommet til at slette mit skrivebord, da jeg fejlagtigt troede at den mappe jeg slettede blot var en genvej til mit skrivebord.
Det eneste der ligger på mit skrivebord nu er papirkurven. Forsøger jeg at åbne papirkurven for at gendanne mappen "Desktop", får jeg en  fejlmeddelse der siger at mappen "Desktop" henviser til en placering der ikke eksistere, eller ikke kan findes.

Er jeg nødsaget til at formaterer min computer, eller er der en anden mulighed?

Styresystem: Windows Vista Home Premium (Service Pack 2)

Systemtype: 32-bit operativsystem

Computer: HP Pavilion dv7 Nootebook PC
Avatar billede haverslev Novice
08. november 2009 - 18:23 #1
Kør en systemgendannelse, til før du lavede ændringen.
Du mister ikke noget ved de, dog fjernes evt. programmer du har installeret EFTER det punkt/dato du stiller tilbage til.
"Gendan computeren". klik på næste og vælg en "fed" markeret dato, (før problemet opstod) og klik på næste. Den genstarter og gendanner pc`eren.  Når den har gjort det, kommer der en boks, som klikkes OK på.  Det er muligt at fortryde gendannelsen, ved at gå ind i "systemgendannelse" og klik på fortryd sidste gendannelse.

Se her :
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista/System-Restore-frequently-asked-questions
08. november 2009 - 18:41 #2
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...
Avatar billede Iboga Nybegynder
08. november 2009 - 19:05 #3
Mange tak for dit overskuelige svar "haverslev". Efter at havde fulgt dit råd funger alt igen. MANGE MANGE TAK !!!

Da jeg tydeligvis er nu her kan du måske svare mig på hvordan jeg giver dig points?
Avatar billede Iboga Nybegynder
08. november 2009 - 19:09 #4
Er godt klar over at kategorien er helt forkert, men kunne simpelthen ikke finde rundt kategorierne. Hvordan ænder jeg den? Og i så fald til hvad?
Avatar billede wanze Nybegynder
08. november 2009 - 19:46 #5
Jeg tror ikke du kan ændre kategorien lige nu, men det gør vist heller ikke så meget - bare du er opmærksom på det fremover.

Du kan kun give personer, der har Svaret på din tråd point - jeg kan se, at den sidste besked du skrev her også var et Svar. Der er en uskreven regel her på Eksperten om, at man først lægger et Svar efter, at man har fået bekræftet, at problemet er løst. Du skal derfor blot vente på, at Haverslev lægger et svar, hvorefter du kan give ham point.
Avatar billede haverslev Novice
08. november 2009 - 20:14 #6
Godt det virker igen :-)
Avatar billede haverslev Novice
08. november 2009 - 20:15 #7
Denne skulle have været med:
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3