Avatar billede bit-phreak Nybegynder
08. november 2009 - 16:29 Der er 1 kommentar

ændring af simpel html kode

heysa

jeg sidder og er ved at lave en webside. og dertil har jeg fundet et galleri scripts som skal ændres en lille smule.
det skal ændres så når man trykker på det link den genererer kommer der et nyt windue frem hvor jeg har defineret både hight og width

linjen der skal ændres ser sådan ud:

<a target="_blank" href="<?php echo plogger_get_picture_url(); ?>">

nogen der lige kan hjælpe mig med hvad koden skal ændres til sådan at det vindue den åbner er fx 650 i bredden og 700i højden
Avatar billede claes57 Ekspert
08. november 2009 - 16:36 #1
oppe i <head>... placerer du lidt javascript

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!-- // Skjul for gamle browsere

function popUp(strURL, intWidth, intHeight) {
  var intLeft = 100;
  var intTop  = 100;

  objWin = window.open(strURL, 'mit vindue', 'left=' + intLeft + ',top=' + intTop + ',width=' + intWidth + ',height=' + intHeight + ',menubar=no,toolbar=no,location=no,status=no,scrollbars=no,resizable=no');
}

// -->
</script>

og så skal kaldet i koden være
<a href="java script:popUp('<?php echo plogger_get_picture_url(); ?>', 650, 700);">Link tekst</a>

du kan lave andre mål og muligheder ved at lege med popup-generatoren på http://www.solutions2all.dk/generate_popup.asp