Avatar billede thomatrix Nybegynder
07. november 2009 - 20:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Delte mapper forsvundet

Jeg er rendt ind i et tåbeligt problem, som jeg håber, at nogen her kan være behjælpelige med. Jeg har en "Delt mappe" som er forsvundet...

Jeg har en ekstern harddisk koblet til min Dell Latitude D830 XP maskine. På denne eksterne disk valgte jeg at lave en mappe til en "delt mappe".

Steps:
1. Jeg selekterer mappen

2. Jeg højreklikker og vælger "Deling og sikkerhed..."

3. Jeg vælger "Del denne mappe" med følgende indstillinger:
Sharenavn: docs
Kommentar: (ingen)
Tilladelser: (default = uændret)
Cachelagring: (default = uændret)

4. Trykker OK

Forventet resultat
Mappen ville blive tildelt ikonet med hånden under, som viser, at den er delt. Mappen vil fremadrettet kunne tilgåes som en almindelig mappe fra min bærbare Dell maskine.

Faktisk resultat
Alt gik fint, og de fik tildelt mappe ikonet med hånden under, der jo viser, at mappen er delt. Jeg frakobler derpå harddisken.

Næste gang jeg tænder den og tjekker, er mappen forsvundet. Jeg har brudt min hjerne med, hvordan det kan ske, og for at genfinde den, men intet har hjulpet. ALLE ideer til, hvad jeg kan gøre er kærkomne, da jeg har flere vigtige dokumenter på denne mappe.

Yderligere info
OS: XP SP3
Ekstern disk: 250GB NTFS. USB.
Andet: Spørg, hvis der mangler andre informationer om hardware/software
07. november 2009 - 21:01 #1
...Jeg frakobler derpå harddisken... - på den rigtige måde ?

Prøv disken på en anden putter/OS ?
Avatar billede thomatrix Nybegynder
07. november 2009 - 21:43 #2
Den blev frakoblet på den rigtige måde.

Jeg har efterfølgende haft den tilkoblet en Win7 maskine, som fandt, at der var fejl på nogle af filerne. Jeg lod den køre en auto repair, og nu fungerer det.

Jeg burde selvfølgelig have testet den på en anden maskine, men eftersom du kom med budet, så tilfalder de 30 point jo dig ;)

Tak for det. Skriv et svar.
07. november 2009 - 22:06 #3
Ping...