Avatar billede supertjavs Nybegynder
07. november 2009 - 15:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Parabol fra 1 til 2 bokse

Hej
Jeg har pt. en digital parabol fra Nokia, hvor jeg modtager signal fra viasat samt canal digital. Nu er planen så at købe en endnu en modtager, så jeg kan køre et abonnement på hver boks.

Skal jeg så bare trække endnu et kabel til min parabolskærm? (som har 2 lnb-hoveder) Eller er det nødvendigt at sætte nye lnb-hoveder op?
Avatar billede jjbirk Nybegynder
07. november 2009 - 17:12 #1
Nej du skal bare trække kabel, hvis dit lnb hvoedet har plads til mere end det ene du bruger
Avatar billede Jensen DK Novice
08. november 2009 - 07:08 #2
Skal det forstås sådan, eksembel du vil modtage på den nuværende box viasat og kanal digital og på en ny box i et andet rum det samme?
Hvis ja så skal du have to nye dobbelt hoveder og der skal trækkes 2 nye kabler fra parabolen, samtidig så skal du have en omskifter til at styre 5 grader øst og 1 grad west, magentil den som du har i forvejen.
Hvis det kun er viasat skal du have et nyt dobbelthoved til 5 grader øst, samt en omskifter, til begge gælder det nyt kabel hele vejen til den nye resiver.
Avatar billede supertjavs Nybegynder
08. november 2009 - 10:17 #3
Det er meningen at jeg vil flyttet mit canal digital kort over i den nye boks, altså ikke noget med multiroom osv. Nu er de to lnb hoveder samlet i en boks, men skal de ikke bare køre ud til hver sin boks?
Avatar billede Jensen DK Novice
08. november 2009 - 12:41 #4
Det duer ikke med strøm fra 2 boxe du kan ikke styre H/v det skal være adskildt.