Avatar billede jps6kb Novice
05. november 2009 - 18:56 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Åbn en beskyttet database

Hey,

Jeg har fået til opgave at åbne en beskyttet database, for at ændre nogle data... er der nogen der har et bud på, hvordan jeg gør det? Det er noget gammelt noget. Vil skyde på Access 2000/XP.
Avatar billede preppydude Nybegynder
05. november 2009 - 19:05 #1
http://www.nirsoft.net/utils/accesspv.html kan give dig kodeordet hvis det er det du står og mangler. :)
Avatar billede terry Ekspert
05. november 2009 - 19:26 #2
If its the user level password then its not so easy.

Known Limitations
In Access 2000/XP files, this utility cannot recover passwords that contains more than 18 characters.
This utility shows only the main database password. It cannot recover the user-level passwords.
Versions History
Avatar billede terry Ekspert
05. november 2009 - 19:31 #3
"....for at ændre nogle data ...."

"...Det er noget gammelt noget..."

Is the databases in use? If so then the password must be available somewhere!
Avatar billede jps6kb Novice
05. november 2009 - 21:16 #4
Altså, umiddelbart beder den ikke om password, men siger bare, at "Den aktuelle brugerkonto har ikke tilladelse til at konvertere eller aktivere denne database" ...

Den er i brug. Bliver brugt af en Winapp. Men jeg kan ikke lure noget ud fra den desværre, og er ikke super erfaren med access-databaser. :)
Avatar billede jps6kb Novice
05. november 2009 - 21:18 #5
prettydude -> Prøvede programmet... "This file is not password protected !"
Avatar billede terry Ekspert
06. november 2009 - 08:44 #6
Sounds to me as though the dB uses User/Group permissions and thats not at all easy to crack.

The dB will also very likeley use a workgroup file (.wrk I think).

If the dB is in use in WinApp then I would think that you should be able to find the location of the workgroup file and the user password in the code.
Avatar billede terry Ekspert
06. november 2009 - 08:45 #7
You need both the workgroup file and the user password to access the dB.
Avatar billede terry Ekspert
10. november 2009 - 13:20 #8
status please?
Avatar billede terry Ekspert
19. november 2009 - 09:41 #9
are we finished with this question?
Avatar billede terry Ekspert
03. december 2009 - 14:30 #10
status please?
Avatar billede jps6kb Novice
22. november 2010 - 17:10 #11
Sorry... smid et svar. ;)
Avatar billede terry Ekspert
22. november 2010 - 17:54 #12
svar
Avatar billede terry Ekspert
25. november 2010 - 20:02 #13
.