Avatar billede Trinh Nybegynder
04. november 2009 - 23:56 Der er 8 kommentarer

Problem: Screen resolution windows 7

Hej Eksperten,
efter installationen af Windows 7 på min laptop ASUS A6JA
er min screen resolution - skærm og farve blevet "udtydeligt". Min skærm er indstillet til at være  1024x768 True Color (32-Bit). Mit grafikkort er et "standard-VGA" med systemstandard sRGB IEC61966-2.1 .

Jeg ville gerne kunne indstille min screen resolution til at være højere, men det "tillader" indstillingen ikke. Lige nu er alting (internet, desktop etc) større end da de var med XP og farverne er sløret.

Har i nogle forslag til hvordan jeg kan indstille min skærm, så den bliver tydelig igen?

På forhånd tak!
Avatar billede Little Helper Seniormester
05. november 2009 - 02:29 #1
Denne maskine køre med  ATI Mobility Radeon X1600 - 256 MB M56P / PCI Express, Gå på deres hjemmeside og down den rigtige driver for denne, det skulle løse det.

Håber du kan bruge svaret.
Avatar billede Trinh Nybegynder
05. november 2009 - 13:05 #2
Hej tak for din hurtige hjælp.
Jeg har downloadet og installleret ATi Mobile Catalyst W7 32/64bit fra denne hjemmeside: http://www.asustreiber.de/downloads/windows-7/treiber/909-vga-ati

Hvad skal jeg derefter "foretage" mig når installationen er endt? Min screen resolution forbliver den samme som før.
Avatar billede Little Helper Seniormester
05. november 2009 - 17:28 #3
Afinstaller skærmdriver genstart og lad Windows finde det igen, genstart og download denne driver (Den du har hentet er forkert).

http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Vælg Operativ Windows 7 32/64 Bit

Vælg Radeon

Vælg Radeon X1600 Series i listen

Klik GO

Når driveren er nede installer den og så skulle det hele virke

Håber du kan bruge svaret.
Avatar billede Trinh Nybegynder
05. november 2009 - 22:41 #4
tak for linket.
Jeg har installeret driveren og genstartet min pc - men jeg har ikke fået andre "skærm størrelses" muligheder. Se evt. billede: http://www.twitpic.com/oegnb

Driveren kommer heller ikke til syne på min desktop. Kan du / I hjælpe mig videre herfra?
Avatar billede Little Helper Seniormester
06. november 2009 - 01:24 #5
Dette skyldes at skærmkortet ikke er installeret.

Som du kan se kalder den skærmkortet Standard VGA Grafik karte
altså standard VGA skærmkort.

I følge ASUS hjemmeside under driver support er der ikke lavet
en driver til Windows 7.

For at hjælpe dig skal du prøve at finde noget dokumentation på
hvilket grafik kort der sidder i denne maskine og om jeg har ret
i at det er et ATI Radeon X1600 Series.
Avatar billede Trinh Nybegynder
06. november 2009 - 02:44 #6
Vil det sige, at jeg skal indstille XP for at få det til at vise "normal" skærmkort igen? Eller er der et andet alternativt?
Der står på min laptop: "Graphic: ATI Radeon X1600" - så du har ret ;)
Avatar billede Little Helper Seniormester
06. november 2009 - 18:24 #7
Prøv denne driver det er ATIs nyeste Catalyst driver for Radeon.
Hvis den ikke virker så skal du tilbage til XP.

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx

Husk at vælge det rigtige windows

Klik Radeon

Vælg Full Catalyst Software Suite (Recommended)
for windows 7
Avatar billede Trinh Nybegynder
07. november 2009 - 12:16 #8
Hej nu virker det igen - efter at jeg havde hentet windows opdateringer ;)
Tak for hjælpen alligevel! Du kan oprette et svar så jeg kan give dig points.