Avatar billede janmansilver Nybegynder
14. juli 2001 - 20:24 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Volumetrics i LightWave...

Jeg er lige begyndt at fuske med volumetric lights i Lightwave. Man kan virkelig lave nogle fede effekter, men mit problem er bare, at når jeg anvender det, så får jeg nogle render tider der er helt hen i vejret.

Jeg har lavet en scene hvor der skal komme noget grønt lys ud af nogle bogster. Selve modelleringen og animeringen tog en halvtime.

Meeeen...

På en PIII 650 Mhz tager det over tre timer at render et billede, og når man drømmer om at lave en animation på lidt over 100 frames, er det lige \"lidt\" for lang tid at vente...

Bruger jeg nogle forkerte indstillinger, eller er der en bedre måde at lave det på? Jeg har en gang hørt at man kunne \"fake\" volumetric light hvordan?

Bare kom med nogle links eller noget... Jeg er ved at blive desperat... Jeg skal bare have lavet den effekt.
Avatar billede janmansilver Nybegynder
14. juli 2001 - 20:26 #1
Selv på en Athlon 1,2 GHz er den gal... Hjælp mig kære eksperter! :o)
Avatar billede stigc Nybegynder
14. juli 2001 - 21:30 #2
du kan \"fake\" volumetric ved at lave modeller. feks. en kegle til at simulere en lys kegle. Den gør du næsten gennemsigtig, og gennemsigtige kanter (eller hvad det hedder). Hvis du bruger volumetric-effekterne i Lightwave så er de meget krævende. Dog kan du ændre kvaliteten på den, så det går en del hurtigere. Det gør du på samme side, som hvor du opsætter effekten.

Jeg har desværre ikke Lightwave her hvor jeg sidder, så jeg kan ikke sige de prcæise placeringer og navne!

se evt. mine billdere på www.stigc.dk
Avatar billede janmansilver Nybegynder
22. juli 2001 - 21:28 #3
Hmm det var ikke meget hjælp, men du får alligevel en lille slat point... Takker:o)