Avatar billede ranfelt Nybegynder
04. november 2009 - 11:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

usb 2 porte

hjælp, mine usb 2 porte er  forsvundne, er der nogen der kan hjælpe mig
mvh søren
Avatar billede Jensen DK Novice
04. november 2009 - 13:44 #1
Du giver alt forlidt oplysning, er det XP vista W7 er det bærbar eller stationær, er det et ekstra kort som er indsat i en pci sokkel.
Avatar billede ranfelt Nybegynder
04. november 2009 - 23:04 #2
det er xp, og bærbar, har en mistanke om det er efter en windows update.
når jeg tilslutter en usb enhed, skriver den at den vil være hurtigere hvis jeg tilslutter enheden til en usb højhastighedsport. den siger jeg skal tilføje en værtskontroller med usb- højhastighed for at få maksimal hastighed.
kan du sige mig hvad jeg skal gøre.
Avatar billede Jensen DK Novice
05. november 2009 - 06:24 #3
Du kan gå i enhedshåndtering, der finder du dine USB controldere klik på + slet alle driverene, genstart XP og lad den selv indstallere de nye drivere.
Du klikker start, kontroldpanel, system,Hardware, enhedshåndtering.
Virker det ikke så bliver du nød til at opdatere dit sipsæt og måske bios.
Avatar billede ranfelt Nybegynder
05. november 2009 - 13:02 #4
har lige gjort det, men ingen forskel (slettet drivere)
men opdatere sipsæt og bios, har du en fremgangsmåde, jeg er ikke "haj" til den slags :-)
Avatar billede Jensen DK Novice
05. november 2009 - 14:01 #5
Du skal finde ud af om der er kommet en opdatering til din bios og dit sipsæt, det gør du inde på prodocentens hjemmeside, du skal først finde ud af hvad der er på din pc, du kan måske finde ud af det ved at klikke start, kør og skrive msinfo32 klik ok.
Eller hent Adia32 http://www.download.dk/index.asp?prog=33372&selOS=Windows
Du kan også først prøve at gå i kør og skrive sfc /scannow husk afstand mellem sfc og / din XP skive skal likke i drevet.
Avatar billede ranfelt Nybegynder
05. november 2009 - 19:35 #6
jeg har kørt sfc /scannow,(lang tid) men ingen responce. du sige cd rommen m xp skal ligge i drevet, det har jeg gjort.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2009 - 20:11 #7
Hvis du går ind i enhedshåndtering og ser, er der sandsynligvis tegn på at usb ikke virker (gult spørgsmålstegn). Prøv at gå ind og tryk på annuler opdatering. Det vil gå tilbage til den gamle driver du havde før.
Højreklik på usb med fejl og tryk egenskaber.Vælg driver, og tryk annuler opdatering.
Avatar billede ranfelt Nybegynder
05. november 2009 - 20:34 #8
har været inde i enhedshåndtering, ingen gul spørgsmåltegn, men 10 usb controller:
4 stk 82801fb/fbm usb universal host controller- 2658, 2659, 265a, 265b.
1 standard usb-hub
4 stk usb rodhub
1 usb-sammensat enhed
min pc er en: fujitsu siemens amilo m3438g
vil ringe til fujitsu siemens hotline i morgen
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2009 - 22:05 #9
Har du prøvet at afinstallere de opdateringer fra windows, som du mener kan være skyld i problemet?
Avatar billede ranfelt Nybegynder
05. november 2009 - 22:11 #10
nej, jeg er ikke helt sikker på det er det der er i vejen. og ved ikke hvor jeg finder dem.
tror du det kan være pga service pack 3 der kan være problemet?
Avatar billede Vandreren Novice
05. november 2009 - 22:32 #11
Hvad med at geninstallere USB 2.0-drivere (enten fra driver-cd eller fra motherboardproducentens hjemmeside)?
Avatar billede ranfelt Nybegynder
22. november 2009 - 14:53 #12
ok nu funger det, var på fujitsu sitet, først opdaterede chipset, ingen forandring, opdaterede bios, nu er jeg glad :-)
tak for jeres deltagelse, et godt forum forøvrigt (eksperten)
Avatar billede Jensen DK Novice
23. november 2009 - 06:08 #13
Jeg lægger et svar for #5 da det lyder som om at det løste dit problem, nu skal du bare sætte flueben i firkanten under det farvede svar oppe til højre, og så efterfølgende klikke på accepter svar nede til venstre.
Dem du ikke giver flueben bliver afvist.