Avatar billede domani Nybegynder
04. november 2009 - 11:35 Der er 2 kommentarer

Hvordan udtrækkes dubletter i excel

Dette er sikkert simpelt, men for en let bruger af excel en udfordring.

Hvis du har 1000 e-mail adresser stående i det excelark, og du skal sammenkører disse med andre 1000 e-mail adresse fra et andet excelark - hvordan gøres dette, så jeg udtrække dubletter?

Altså ikke at slette dem, men at kunne udtrække alle de, som går igen i begge rækker - og udtrække den til et nyt ark.

Jeg forestiller mig, at mange ved dette, da det jo "bare" er at sammenkører to databaser, men hvor alle overlap med ens data vises og udtrækkes, så kan aktivt kan forholde sig til dem.

Kan I hjælpe med den?
Avatar billede Temp_dk Nybegynder
12. november 2009 - 14:38 #1
Jeg bruger en dansk Open Office så navnet på funktionen kan værre anderledes.

Først har jeg 2 kolonner med email adresser A og B

i kolonne C har jeg følgende i C1
=SAMMENLIGN(B1;A$1:A$1000;0)
Herefter kopieret ind i de næste 999 rækker i kolonne C

Hvis der så fremkommer et tal er der en dublet i tilsvarende række i kolonne A
Avatar billede domani Nybegynder
12. november 2009 - 15:15 #2
Takker!!