Avatar billede Stimad Nybegynder
03. november 2009 - 09:11 Der er 3 kommentarer

Word celle henvisninger

Hejsa

Jeg sidder og roder med noget Word 2007 og har brug for en form for celle hvis indhold opdateres flere steder i et dokument. Altså ikke brevfletning der refererer til en liste - men blot en celle jeg kan skrive f.eks. et navn i der så opdaterer de øvrige relevante steder i dokumentet så navnet kommer til at stå mange steder med blot én opdatering.

Jeg ved godt det nok virker simpelt men jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal søge på og Word manualen er temmelig lang...
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
03. november 2009 - 10:29 #1
Til det formål ville jeg bruge brugerdefinerede egenskaber (custom document properties) og indsætte et DocProperty-felt alle steder, hvor værdien skal forekomme. Alle felterne kan opdateres ved at markere teksten og taste F9. Hvis du får brug for at ændre værdien, skal du kun rette ét sted, nemlig i værdien af selve den oprettede egenskab, hvorefter du skal opdatere felter.

For at oprette brugerdefinerede egenskaber, skal du have åbnet dialogboksen Egenskaber. I Word-2007 er denne funktionalitet gemt meget lang væk (i tidligere versioner af Word er det Filer > Egenskaber): Vælg Office-knappen > kategorien Forbered > Egenskaber. I det panel, der nu vises under Båndet, skal du klikke på pilen ved Dokumentegenskaber og vælge "Avancerede egenskaber". I dialogboksen, der åbnes, kan du definere egenskaber via fanen Brugerdefineret.

For en beskrivelse af denne mulighed og andre muligheder, se denne engelske artikel:
http://gregmaxey.mvps.org/Repeating_Data.htm
Avatar billede Stimad Nybegynder
03. november 2009 - 11:25 #2
Tak for hjælpen - det fungerer
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
03. november 2009 - 11:54 #3
Det lyder godt. Skriver dette som et svar.
Jeg bruger selv DocProperty-felter meget.