Avatar billede kiwankow Nybegynder
31. oktober 2009 - 14:18 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

hjælp til at redde gamle emails

Hej min gamle pc er stået af og kan ikke længere boote. Jeg vil meget gerne have flyttet mine gemte mails fra den gamle computer over på den nye. Jeg kan godt få kontakt til harddisken via USB kabel men jeg kan ikke boote på den og kan derfor ikke starte outlook og eksportere dem. Findes der nogen måde at redde mine mails på.?
Avatar billede vejmand Juniormester
31. oktober 2009 - 14:42 #1
Du nævner Outlook i spørgsmålet, men spørgsmålet er oprettet i Outlook Express kategorien. Vi skal lige vide hvilket program du bruger.  :-)
31. oktober 2009 - 14:46 #2
Altså XP der er tale om ???

Er der Outlook Express på 'den nye' PC ?
Avatar billede vejmand Juniormester
31. oktober 2009 - 14:47 #3
Hvis det er Outlook Express, finder du dine mails i denne mappe po den gamle pc: C:\Documents and Settings\*Brugernavn*\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{En masse tal og bogstaver}\Microsoft\Outlook Express

Find filen Indbakke.dbx og kopier den ind på skrivebordet.

Herefter åbner du Outlook Express -> Filer -> Importer -> Vælg Outlook Express og vælg mappen på skrivebordet.

Så er dine mails på plads igen.
Avatar billede kiwankow Nybegynder
31. oktober 2009 - 15:06 #4
Det er outlook express og XP vi taler om på begge PC'er.

Vejmand: denne fil findes ikke da jeg ikke kan boote på den gamle pc og lave en backup..!!!
31. oktober 2009 - 15:26 #5
...po den gamle pc: #:\Documents and Settings\*Brugernavn*\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{En masse tal og bogstaver}\Microsoft\Outlook Express ...

Alt hvad der er af filer der skal du bruge...
Avatar billede kiwankow Nybegynder
31. oktober 2009 - 15:31 #6
I localsetting er der ingen mappe med navnet application data.

application data mapper ligge på samme niveau som localsettings og den indeholder ikke andet end en fil ved navn "log"
31. oktober 2009 - 15:45 #7
(Du skal aktivere visning af "Skjulte/system" "mapper/filer")
Avatar billede kiwankow Nybegynder
31. oktober 2009 - 15:57 #8
super nu fandt jeg mappen med alle .dbx filerne hvad gør jeg så
31. oktober 2009 - 16:13 #9
Copy dem over på tilsvarende sted på den nye PC...
Avatar billede kiwankow Nybegynder
31. oktober 2009 - 16:28 #10
ikke noget med importer og exporter..??
Avatar billede ptj_11 Forsker
31. oktober 2009 - 18:15 #11
Det mest fornuftige er at importere, som vejmand foreslår.
Du skal forstå anvisningen i #3, som det du skal gøre, når du har kopieret dine filer over på den nye maskine.
/ptj_11
Avatar billede kiwankow Nybegynder
13. november 2009 - 10:32 #12
Karise_larry smid et svar
13. november 2009 - 10:45 #13
Ping ?
(Det var et [svar]...)