Avatar billede aaseper Nybegynder
28. oktober 2009 - 17:32 Der er 2 kommentarer

Internet (dsl)til min fritzbox 7170 fon wlan

Hej,er der ikke et kløgtigt hoved der kan fortælle mig,hvorfor jeg ikke får dsl fra udtaget (profiber hjemmecentral-box)til min fritzbox 7170?
Jeg tager kablet fra linksys wrp 400,der fungerer fint og flytter til fritzboxen,men så sker der ikke mere.
Fejl: kabel/forbindelse til dsl på fritzbox,men kablet er i orden,når jeg går tilbage til wrp 400.??
Det vil bare ikke ind i fritzbox,en.
Hjælp
Avatar billede aaseper Nybegynder
18. august 2010 - 14:13 #1
Hej
Jeg må opgive at koble min fritzbox 7170 sammen med profiber internet,da jeg har fået oplyst at det ikke kan lade sig gøre,fordi profiber kører gennem lyslederkabel.
Men skulle der være nogen med nyt derom,vil jeg gerne modtage oplysninger.
Hilsen Per
aaseper@gmail.com
Avatar billede madsg Nybegynder
25. december 2010 - 12:57 #2
Jeg har en Fritzbox 7390, som osse voldede lidt problemer med Profiber. Men det er jo heller ikke DSL, så man skal tænke i andre baner.

Måske kan du bruge noget af nedenstående, selvom du ikke har samme model.

For det første: Fibernetboksen er forbundet til LAN1 på Fritzboxen, ikke DSL-porten.

Jeg har kørt denne Wizard: Internet Connection:
Internet connection via cable port

Desuden har jeg følgende opsætning:

Advanced settings -> Internet -> Account Information:

Establish own Internet connection (NAT router with PPPoE or IP)

No account information required (IP)

Obtain the IP address automatically (DHCP)
(DHCP host name: fritz.fonwlan.box)