Avatar billede arnepedersen Forsker
27. oktober 2009 - 09:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Søge.

Jeg har oprettet en CD database i Access. Men hvordan kan jeg søge efter CD navn/kunstner.
Avatar billede terry Ekspert
27. oktober 2009 - 09:28 #1
Take a  look at this link wher you will find a filter/search example
Avatar billede terry Ekspert
27. oktober 2009 - 09:28 #2
Avatar billede arnepedersen Forsker
27. oktober 2009 - 09:35 #3
Har fundet det selv. Skal bare bruge iconet kikkert/søg.
Det kunne I bare have sagt.
Avatar billede terry Ekspert
27. oktober 2009 - 10:03 #4
Hvis du kan nøjes med det så er det super
Avatar billede arnepedersen Forsker
27. oktober 2009 - 10:33 #5
Ja men du spørger om jeg kan nøjes med det, er der da andre og bedre muligheder? Svar venligst på dansk.
Avatar billede terry Ekspert
27. oktober 2009 - 12:03 #6
Jeg prøver på dansk.

Dem med godt kendskab til Access vil normalt gå efter en løsning hvor man kan søge på flere felter samtidig (dynamisk søgning). Og det er ikke så nemt med Access' eget indbyggede søgemuligheder. Måske er de bedre i 2007 men det tror jeg ikke.

Det kræver programmering hvis ikke man kan bruge f.eks. metoden i linket foroven.

Og undskyld jeg svarede på engelsk, det har jeg altid gjort.
Avatar billede petersen7913 Forsker
29. oktober 2009 - 14:15 #7
Mht. 2007: noget af det, der er en smart indbygget facilitet i Access er, at hvis du viser en hel masse data i et data ark kan du lægge flere filtre ind. I dit tilfælde kan det f.eks. være et filer på musikgenre (alle mærket country) og dernæst f.eks. alle kunstnere, der starter med 'K'.