Avatar billede anba Mester
26. oktober 2009 - 16:31 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Trådløst internet på hotel

Jeg skal på hotelophold i Tyskland. Hotellet skriver, at de har trådløst internet på alle værelser. Jeg vil medbringe min bærbare pc med windows vista og trådløst netkort.
Her i DK bruger jeg Turbo 3G modem fra 3 til at gå på nettet med - men det kan jeg ikke bruge i Tyskland - elkler også er det for dyrt. Jeg vil gerne kunne bruge internetforbindelse på hotellet.

Jeg er så i tvivl om der er noget jeg skal lave/ændre i opsætningen på min bærbare ? Eller hvordan mon det foregår - slutter man blot en eller anden usb-forbindelse til .....eller kan man blot gå på nettet ved at få en eller anden kode fra hotellet ? Hvad klikker man (evt. på for at logge på nettet ?

Håber nogen kan fortælle mig lidt om det.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. oktober 2009 - 16:35 #1
typisk skal du via din browser logge ind via en ip-adresse, som hotellet udleverer - så kører resten af sig selv.
Avatar billede giweo Juniormester
26. oktober 2009 - 16:37 #2
Kommer an på om din bærbare har indbyttet trådløs modtager, ellers skal du have sådan en , fx med USB

På hotellet søger du så bare efter tilgængelige net, og så er du på. Det er op til hotellet om de vil have en kode på, eller om netværket bare er tilgængeligt uden videre
Avatar billede anders-j Nybegynder
26. oktober 2009 - 16:48 #3
De hoteller jeg har været på med trådløst internet, der går du ind på hotellets info side på tv´et, og så indtater du dit rum nr og så får du udleveret en kode.

Når du så sidder med bærbaren og søger efter trådløst net, så finder du hotellets, og så spørger den efter en adgangskode og wupti, så er du på.. :)
Avatar billede anba Mester
26. oktober 2009 - 17:28 #4
Hvor kan jeg se om jeg har indbygget trådløs modtager ?
Avatar billede anba Mester
26. oktober 2009 - 17:33 #5
Hvad er det jeg skal vælge under: Opret forbindelsestype ???? Der er 4 muligheder og jeg ved det ikke opkaldelsesforbindelse jeg skal vælge, men der står trådløs forbindelse mere end et sted ?
Avatar billede anba Mester
28. oktober 2009 - 13:18 #6
Mit netkort et dette: Atheros AR5007 802.11b/g WiFi Adapter
Avatar billede anba Mester
04. november 2009 - 12:43 #7
Det lykkedes ikke på hotellet i Tyskland uden at jeg skulle koble på T-online og så skulle jeg betale for det. Så kan de sagtens prale med at der er trådløst internet på alle værelser.
jeg lukker her.