Avatar billede Thomasberg Nybegynder
25. oktober 2009 - 20:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

trådløst internet og vista

vi har en Router (DI-524UP), 1 stationær (vista homepremium) 2 bærbare på XP og så 1 bærbar med vista basic. mit problem er at alle computerne kan komme på det trådløse internet uden problemer undtagen den bærbar med vista basic som kun kan komme på via kabel. den kan sagtens finde routeren med når jeg så prøver og oprette forbindelse siger den at jeg ikk kan oprette forbindelse af en ukendt årsag og jeg får heller ikke lov til og skriver sikkerhedsnøglen ligesom man gør på de andre bærbare der er på det trådløse netværk. så mit spørgsmål er hvordan jeg jeg kan få mit sidste bærbar op på det trådløse netværk?
Avatar billede anders-j Nybegynder
25. oktober 2009 - 22:47 #1
Hvad har du af internet?
Avatar billede Thomasberg Nybegynder
26. oktober 2009 - 08:41 #2
hvis du mener firma så køre jeg med 2 mbit fra stofanet
Avatar billede Thomasberg Nybegynder
29. oktober 2009 - 14:48 #3
er der ingen der kan hjælpe med det her?
Avatar billede SelvErfaren Nybegynder
29. oktober 2009 - 14:58 #4
Hej Tomas

Hvad hedder den pc du har Vista på?, Mærke?
Og er du logget ind som administrator på pcèn, ellers kan du ikke ændre noget som helst i Vista.
Avatar billede Thomasberg Nybegynder
29. oktober 2009 - 18:03 #5
det er en packerd bell computer og det sjove er at jeg kan godt logge på skolens tråløse netværk når jeg er der men der skal heller ikk skrives kodeord. og ja der er kun en bruger på så det burde jo være admistrator ikk?
Avatar billede 50573433 Nybegynder
30. oktober 2009 - 08:55 #6
Avatar billede SelvErfaren Nybegynder
30. oktober 2009 - 10:50 #7
Jo det er rigtigt nok, men stadigvæk så ER Vista altså noget speciel i den retning, og i nogen tilfælde så skal man højreklikke og så vælge Administrer for at kunne køre som administrator, det er i hvertfald kun administrator der kan ændre opsætning mv, så du skal være 800% sikker på at du kører som administrator.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
30. oktober 2009 - 11:51 #8
Til SelvErfaren
Vista er heldigvis ved at blive 'ausradirt' og det skal de have tak for.
Og jeg er den lykkelige ejer af XP
Avatar billede Thomasberg Nybegynder
30. oktober 2009 - 15:43 #9
tak for hjælpen 50573433 det var lige det der skulle til nu køre den som den skal og internettet virker.