Avatar billede scorp-d Nybegynder
25. oktober 2009 - 12:44 Der er 6 kommentarer

Bedste måde at tilgå Windows Service metoder fra Internettet

Hej.

Jeg har puslet lidt med at lave en service som styre diverse programmer, services og hardware(I/O-kort) på min server.

Nu er jeg så kommet til at jeg gerne vil kunne tilgå en hjemmeside på serveren, som igen kan tilgå servicen's metoder.

Hvad er den mest hensigtsmæssige måde at gøre dette på ? Og hvor er der nogle gode eksempler på dette ?

Har set at en alm. Windows Service har ASP.NET Module, ASP.NET Handler og ASP.NET Server Control, men syndes jeg er blevet endnu mere forvirret efter at have læst om dem.

På forhånd tak
Scorp-D
Avatar billede windcape Praktikant
25. oktober 2009 - 12:57 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2009 - 17:14 #2
Mere specifikt WCF med TCP som i:
  http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc949080.aspx

Så det bliver:

browser----(HTML/HTTP)----web app----(binary/TCP)----windows service
Avatar billede scorp-d Nybegynder
25. oktober 2009 - 17:43 #3
Tak....

Er lige ved at læse op på det men vender tilbage når jeg har fundet ud af det.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2009 - 04:16 #4
Kommet videre?
Avatar billede scorp-d Nybegynder
22. november 2009 - 12:37 #5
Nej desværre ikke... Det er et lille projekt jeg går og pusler med derhjemme, så det er begrænset hvornår jeg kan finde tid..

Kan godt se meningen i det du skriver og link'et forklare meget godt hvordan man gør det, syndes bare det er mærkeligt at MS ikke har lavet en anden måde at gøre det på.

Men du kan bare smide et svar og så skal jeg nok lukke.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. november 2009 - 01:17 #6
Det kan vist ikke gøres ret meget nemmere.

Point må være windcapes.