Avatar billede karstenandersen Nybegynder
24. oktober 2009 - 17:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Outlook 2007 lukker, når jeg åbner en mail

Hejsa - jeg er helt ny herinde, så sig endelig til, hvis jeg spørger "forkert" eller lign.

Jeg har lige fået fingre i en ny pc (Dell Hybrid) hvor der er forudinstalleret win vista Home Premium SP2.

Min gamle pc havde som altid et hav af såvel dokumenter, mails osv. som jeg gerne ville have over på den ny pc, og da jeg fandt muligheden i windows for at smide et kabel imellem de to pc'ere, og benytte "Flyt fra XP til Vista" - troede jeg, at MS havde lavet noget genialt. Det har jeg siden fortrudt bittert, men har nu løst de fleste prob.

På den gamle pc havde jeg Outlook 2002 - og den kom lige så fint over, men det gav masser af problemer med Vista. Googlede mig frem til, at det var et kompatibilitetsproblem, og at jeg burde opgradere til Outlook 2007 - som skrevet, så gjort.

Det skabte dog ligeledes masser af problemer med pst-filen, fax udvidelse osv. - Alt løst - troede jeg.

Derefter har den fungeret perfekt i ca. 1 måned, så jeg er ikke sikker på, at forhistorikken har nogen indflydelse på problemet, men nu kender i den .

Ca. 2 gange ud af 3, når jeg starter pc'en og herunder outlook op, modtager dagens mails, åbner den første nye mail - og vupti, den når lige at vise mailen, hvorefter den skriver at Outlook er holdt op med at virke, og giver mig valgmulighederne 1. Søg efter en løsning til problemet på nettet, eller 2. Luk outlook.

Begge valgmulgheder medfører blot at Outlook lukker.
Når jeg tjekker fejlbeskrivelsen siger den

Problemsignatur:
  Navn på problemhændelse:    APPCRASH
  Programnavn:    OUTLOOK.EXE
  Programversion:    12.0.6514.5000
  Tidsstempel for program:    4a89dc70
  Fejlmodulnavn:    JScript.dll
  Fejlmodulversion:    5.8.6001.18795
  Tidsstempel for fejlmodul:    4a29f842
  Undtagelseskode:    c0000005
  Undtagelsesforskydning:    00021ba2
  OS-version:    6.0.6002.2.2.0.768.3
  Landestandard-id:    1030

Flere oplysninger om problemet:
  LCID:    1030
  Brand:    Office12Crash
  skulcid:    1030

Umiddelbart ser jeg en sammenhænge med mails som indeholder logos og lign., og det passer vel fint med at det er Jscript.dll der forstyrer - eller ?

Jeg har forsøgt såvel diagnosticering, geninstallation og reperation af Outlook, men det har ingen effekt.

Det der virkelig tricker mig er, at når jeg genstarter pc'en, så virker det ind imellem fint. Hvis den første mail jeg åbner IKKE crasher Outlook, gør de efterfølgende heller ikke, og resten af dagen kører det perfekt. Næste gang jeg starter pc'en er problemet der så igen.

Mvh
Karsten
Avatar billede lasbas Nybegynder
24. oktober 2009 - 17:27 #1
start / kør

skriv --> outlook.exe /cleanviews

tryk enter
Avatar billede lasbas Nybegynder
24. oktober 2009 - 17:32 #2
eller

outlook.exe /cleanprofile

eller

outlook.exe /firstRun

-

Du mister ikke gamle mails uanset
Avatar billede karstenandersen Nybegynder
24. oktober 2009 - 17:48 #3
Hej lasbas

Jeg prøve den første - altså /cleanviews, og Outlook startede op med en lidt anderledes opsætning, men virkede uden problemer, og jeg fik lov at læse div. nye mails.

Begejstringen var stor, men for nu lige at være sikker, inden jeg klappede for meget i hænderne, lukkede jeg OL og åbnede den igen på normal vis.

Opsætningen var stadig anderledes, men ved forsøget på at åbne en mail, crashede den igen, men nu med en anden fejlbeskrivelse:

Problemsignatur:
  Navn på problemhændelse:    APPCRASH
  Programnavn:    OUTLOOK.EXE
  Programversion:    12.0.6514.5000
  Tidsstempel for program:    4a89dc70
  Fejlmodulnavn:    unknown
  Fejlmodulversion:    0.0.0.0
  Tidsstempel for fejlmodul:    00000000
  Undtagelseskode:    c0000005
  Undtagelsesforskydning:    00000000
  OS-version:    6.0.6002.2.2.0.768.3
  Landestandard-id:    1030

Flere oplysninger om problemet:
  LCID:    1030
  Brand:    Office12Crash
  skulcid:    1030
Avatar billede lasbas Nybegynder
24. oktober 2009 - 21:41 #4
outlook.exe /cleanprofile

eller

outlook.exe /firstrun