Avatar billede krk Nybegynder
24. oktober 2009 - 09:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af linie nummer

Hej

Jeg vil gerne have fjerne t linie nummer fra siden
Det er hver gang jeg  opretter et nyt dokument skal jeg in og slå linie nummer fra.
Kan word ikke sættes op så et nyt dokument kommer frem uden linie numer? Og hvordan gør man det ?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
24. oktober 2009 - 10:25 #1
Du skal have ændringen i den skabelon, der er i brug. Hvis du ikke har gjort noget for at vælge skabelon, er det Normal.dot (eller Normal.dotm hvis det er Word 2007).

Gør sådan:
1. Start Word og lav et tomt dokument, hvis det ikke allerede er der.
2. Åbn dialogboksen Sideopsætning (hvordan det gøres afhænger af Word-versionen).
3. På fanen Layout, klik på Linjenumre (som du jo nok plejer) og slå nummerering af linjer fra, klik OK.
4. Og så kommer det vigtige: Inden du lukker dialogboksen Sideopsætning, skal du klikke på knappen Standard og vælge ja når du bliver spurgt, om du vil gemme ændringerne.
5. Når du lukker Word, skal du også svare Ja til at gemme Normal.dot(m), hvis du bliver spurgt.

Knappen Standard kan på samme måde bruges til at ændre standardindstillingerne for alle andre ændringer, du laver i dialogboksen Sideopsætning.
Avatar billede krk Nybegynder
24. oktober 2009 - 15:21 #2
tak, det var dejligt :-)
Smid et svar
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
24. oktober 2009 - 15:33 #3
Velbekom.