Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2009 - 01:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Feedback på www.udeboende.dk

Godaften eksperter,

Jeg kunne godt tænke mig at få lidt feedback på mit nye site, www.udeboende.dk

Kort om siden:
Det er et community for unge mennesker, hvor man kan dele sine oplevelser som udeboende og finde svar på mange af de spørgsmål, der opstår, når man er udeboende. Siden er bygget op omkring vejledninger (som der løbende kommer flere af), opskrifter, indretningsidéer, blogs og et forum, hvor folk kan finde løsningsforslag til et hvilket som helst problem, der er relateret til livet som udeboende.

I løbet af de næste par uger vil der blive udformet en artikel-sektion, hvor der løbende vil komme spændende og humoristiske artikler om ting som: "Test af Ketchup", "Den bedste discount øl", "Toiletpapir" og lignende.

Jeg er generelt interesseret i al konstruktiv kritik, lige fra design til idé udveksling.

Fx
- Er det til at finde rundt på siden, eller er opbygningen forvirrende?
- Er designet tiltalende? Forsiden?
- Får man lyst til at oprette bruger og være aktiv på siden, hvis man interesserer sig for emnet?

På forhånd tak
23. oktober 2009 - 08:24 #1
Kommentarer:

Mit andet indtryk (jeg kommer tilbage til mit foerste indtryk) er af en enorm spaendende og nyttig side.  Vejledningerne er nyttige (hvad jeg selv ville have brug for da jeg flyttede hjemmefra engang i et tidligere aarhundrede hvor der ikke fandtes hjemmesider) og sproget er enkelt og oplysende.  Sproget er overalt sobert og ikke poppet.  Navigationen er ogsaa ligetil.  (Det morede mig at se, som udenlandsdansker i flere aartier, at det hedder "baked beans" paa dansk.)

Mit foerste indtryk da jeg aabnede siden hvor jeg vidste at maalgruppen var unge dynamiske mennesker var at siden ikke saa saerlig ung ud men til gaengaeld alt for dynamist, det vil sige forvirret.  Farvevalget er lidt trist, spoegelsesbilledet fanger ikke (det tog lidt tid at finde ud af hvad det forestillede,) og der er alt for mange rubrikker som man ogsaa skal scrolle ned for at se og som goer at det tager tid at loade.  Jeg ville stemme for en forside der kan vaere paa en skaerm (du kan jo goere det bredere for at faa mere plads), som umiddelbart fanger nye brugere (hovedbudskabet "Har du styr paa det hele?  Faa tonsvis....") stoerre og i klare farver.  Ikke saa mange ikoner med vejledninger og opskrifter paa forsiden.  Forsiden skal foerst og fremmest vaere til at fange nye brugere.  Gamle brugere vaenner sig hurtigt til at gaa direkte til side to hvor du saa kan have det du nu har paa side 1.

En ting som jeg er meget betaenkelig ved (og som ville afholde mig for at oprette mig som bruger) er det ser ud til at du vil bruge mine personlige oplysninger til maalrettet reklame ("Vi bruger dine kontaktoplysninger til at kontakte dig dels i relation til Udeboende.dk og dels til at fremsende oplysninger om andre produkter/tjenester, som vi mener, kan være af interesse for dig. Vi bruger alle dine oplysninger i forbindelse med salg, målrettede tilbud og markedsføring til dig.")

I oevrigt, til lykke med initiativet, det er uden tvivl enormt meget arbende, og held og lykke med forehavenet.
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2009 - 20:04 #2
Mange tak for feedbacken Christian_Belgien.. Jeg vil lige lade tråden stå et par dage endnu i håbet om at endnu flere vil byde ind ;)
25. oktober 2009 - 20:11 #3
Tror du der kommer flere svar nu da dit spoergsmaal ligger et par sider tilbage, eller er det et passenden tidspunkt at lukke spoergsmaalet?  Saa staar det ikke laengere som aabent i min liste af indlaeg.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2009 - 07:52 #4
Hej igen,

Jeg havde godt nok håbet på lidt mere respons fra flere brugere, men kunne forestille mig at det ville blive betragtet som "spam", hvis jeg oprettede tråden igen - tror du ikke?

Men du får i hvert fald dine points nu og så skal du endnu en gang have mange tak for feedbacken ;)
Avatar billede mikaelch Novice
20. november 2009 - 01:42 #5
indsæt alt hvad der tekst i billeder som ren html som google kan læse , google læser ikke billeder særligt derfor , hvor du bruge teksten er det bedste skrive det html

Ellers synes jeg det er rimelig flot hjemmeside