Avatar billede kmlp2 Nybegynder
23. oktober 2009 - 00:54 Der er 1 kommentar

"Outlook synkroniserer mapper" - alt går i super slow motion

Mit problem er opstået pludseligt for en uge siden:
Når Outlook henter/sender, kommer der et ikon på proceslinjen, som siger "Microsoft Office Outlook synkroniserer mapper", og så er pc'en stort set utilgængelig: Hver mail er vel omtrent et minut om at lande i indbakken, og indtil alle mails er hentet/sendt, kan pc'en ikke andet. Da jeg tit modtager over 100 mails, er det dræbende. Når jeg afslutter Outlook, går der i øvrigt et minut eller to, før processen forsvinder fra joblisten.
Jeg kører XP sp3 og Outlook 2003.
Der er to POP3-konti og ikke andet, så der burde ikke være nogen synkronisering.
En Googlesøgning viser, at mange andre kender problemet, også på Vista og Outlook 2007, men de løsninger, som har hjulpet nogle få, virker ikke for mig:
Jeg har ingen uafsendte mails i udbakken.
Virus- og spywarescan finder ikke noget.
Jeg har fjernet markeringen "Generér Microsoft Exchange visning" på alle postmapper uden resultat.
Jeg har fjernet mine konti og pst-filer og opsat nye ditto uden resultat (så det har ikke noget med antallet eller størrelsen af pst-filerne at gøre).
Jeg har afinstalleret Spamfighter og AVG uden resultat
Jeg har taget pc'en af mit LAN og kørt den uden om routeren uden resultat.
Jeg har geninstalleret Office-pakken uden resultat.
Kan et så stort og udbredt problem virkelig være uløst?
Hjælp!!
Avatar billede kmlp2 Nybegynder
18. august 2010 - 20:39 #1
Lukket