Avatar billede Kever890 Nybegynder
20. oktober 2009 - 20:42 Der er 7 kommentarer

pc vil ikke åbne usb-lagerenheder?

Hej.
Har fået et problem med min pc der gør at den laver en del problemer med usb-lagerenheder, dvs. nøgler, sd-kort og eksterne harddiske har jeg prøvet med. Når jeg slutter en af disse ting til genkender den at det er en lagerenhed, men når jeg forsøger at åbne, siger windows at den ikke kan før enheden er blevet formateret? Jeg har prøvet at se hvad der skete, hvis jeg gav den lov til dette, men det ender bare i en besked om at der opstod en fejl og den derfor ikke kunne formattere enheden alligevel.
Eftersom jeg har prøvet med en masse forskellige usb-lagerenhder, ved jeg at problemet ikke ligger der. Under enhedshåndtering ser alle usb-controllere også ud til at virke fint, så jeg er lidt på bar bund?

Tak for hjælpen på forhånd! :D
Avatar billede off-line Nybegynder
20. oktober 2009 - 20:47 #1
Hvis du formaterer slettes alle data, så gør ikke det, med mindre
du ønsker dette.
Prøv at gå ind i "Enhedshåndtering" og slet ALT hvad der hedder
noget med USB og der er en hel række. Når alle er slettet genstartes
window, og så bliver driverne fundet igen, og hvis der var fejl der,
er de rettet.
Avatar billede off-line Nybegynder
23. oktober 2009 - 13:00 #2
Hvis du ikke gider deltage i dine egne
spørgsmål, så lad være med at stille dem, og spilde andres tid
Avatar billede Kever890 Nybegynder
23. oktober 2009 - 14:15 #3
Tag det lige roligt mester ;), har prøvet at fjerne et par af USB-hub'erne under enhedshåndtering, men problemet er bare at hver gang jeg gør dette kan jeg ikke afinstallere de andre, da både mus og tastatur bliver disabled. Kan det lade sig gøre at fjerne dem alle på én gang?
Avatar billede off-line Nybegynder
23. oktober 2009 - 14:35 #4
Ja det har jeg da selv prøver, som forsøg. Hvis du ikke kan
genstarte computeren, så brug genstartknappen på kabinettet,
eller hold startknappen inde et øjeblik, så slukker computeren.
Det er vigtigt, at alle USB enhederne slettes samtidig, så windows
kan se den er gal, og geninstallerer driverne efter genstart.
NB. går ud fra, at du har en servicepakke på.
Avatar billede Kever890 Nybegynder
23. oktober 2009 - 14:43 #5
ja, men problemet er jo at ligeså snart jeg har fjernet en af USB-hub-driverne eller hvad de nu er, så kan jeg ikke fjerne de andre da tastaturet og musen holder op med at virke, så hvis du ved hvordan man sletter det hele på én gang, ville det være en stor hjælp :)
Avatar billede off-line Nybegynder
23. oktober 2009 - 14:57 #6
Så prøv at fjerne alle undtagen musen. Eller hvis du har en
"gammeldags" ps2 mus (den med det runde stik) så sæt den til.
Bare husk, man må ikke fjerne en ps2 mus når computeren kører.
Avatar billede Kever890 Nybegynder
23. oktober 2009 - 15:01 #7
ok, ser om jeg kan finde sådan en