Avatar billede usaci Nybegynder
20. oktober 2009 - 20:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål ang. 2 skærme på 1 grafikkort

Jeg har lige fået skaffet mig et fjernsyn hvor jeg, via VGA, har sat mit computer til. Det hele virker som det skal, men jeg har lige et spørgsmål.

Er der et program eller en genvejstast for at deaktivere udgangen til fjernsynet?

Ellers.. Hvor meget trækker det i grafikkortet at have 2 skærme kørende konstant, men med intet anden end skrivebordsbaggrunden på fjernsynet? Er det minimalt eller skal jeg gå ind og slå den anden skærm fra og til hver gang jeg skal bruge det?

Håber i forstår hvad jeg mener - ellers spørg !
Avatar billede ebusiness Nybegynder
20. oktober 2009 - 21:02 #1
Det er vist ikke meget ekstra strøm grafikkortet trækker, så lad du bare den indstilling forblive slået til.

Den ekstra skærm trækker selvfølgelig en masse strøm, men det ved du vel godt.
Avatar billede usaci Nybegynder
20. oktober 2009 - 21:11 #2
Okay, og ja - er klar over den trækker mere strøm. :)

Men altså... findes der en "FN + F7" genvejstast til en stationær?

Ellers tak for svaret :)
Avatar billede Vandreren Novice
20. oktober 2009 - 21:23 #3
Det findes der muligvis, afhængig af dit grafikkort, drivere og tilhørende software. Men mig bekendt er det ikke standard i Windows.
Avatar billede usaci Nybegynder
20. oktober 2009 - 21:50 #4
Okay.

Jeg kan nævne for jer at jeg har Windows vista 64 bit og GeForce 8800 GTS 512 grafikkort.

Hvis i har andre metoder om at gøre deaktivere den ekstra skærm på den hurtigste måde, må i gerne sige til.
Avatar billede Blandy Praktikant
21. oktober 2009 - 08:36 #5
Kig i det software der er installeret til skærmen. Der står som regel genvejstaster som grafikkort-applikationen understøtter.
Avatar billede usaci Nybegynder
21. oktober 2009 - 09:27 #6
Jeg kan lige tjekke når jeg kommer hjem. Men jeg fandt nemlig et program der hedder MurGeeMon, http://www.murgee.com/MurGeeMon/
Det er faktisk godt og opfylder de krav jeg har. Der er nemlig mulighed for at lave 2 genveje til fx at slukke alle ekstra skærme og for at rykke det forreste vindue frem og tilbage imellem skærmene. Det virker faktisk fint. Man kan nemt indstille fx. baggrunde og andre funktioner.

Det er det alternativ jeg har valgt, men jeg tjekker alligevel lige når jeg kommer hjem om der er genvejstaster fra skærmens software.

Tak for tippet
Avatar billede usaci Nybegynder
21. oktober 2009 - 09:28 #7
Jeg kan lige tjekke når jeg kommer hjem. Men jeg fandt nemlig et program der hedder MurGeeMon, http://www.murgee.com/MurGeeMon/
Det er faktisk godt og opfylder de krav jeg har. Der er nemlig mulighed for at lave 2 genveje til fx at slukke alle ekstra skærme og for at rykke det forreste vindue frem og tilbage imellem skærmene. Det virker faktisk fint. Man kan nemt indstille fx. baggrunde og andre funktioner.

Det er det alternativ jeg har valgt, men jeg tjekker alligevel lige når jeg kommer hjem om der er genvejstaster fra skærmens software.

Tak for tippet