Avatar billede spolten Nybegynder
20. oktober 2009 - 20:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Omgå TDC spæring af port 25

Hej

Har linie fra telmore.dk og en nas server jeg gerne ville have til og kører som mail server, men det kan jeg ikke fordi jeg har dynamisk ip fra telmore og da man ikke kan få en fast IP ved dem,
(Se evt tidligere spørgsmål her http://www.eksperten.dk/spm/889980)

Nå men spørgsmålet lyder om man kan udgå den TDC spæring uden og skifte til TDC og få en fast IP ?? Da jeg ikke er intereseret i det, men gerne vil beholde min linie.
Avatar billede ebusiness Nybegynder
20. oktober 2009 - 20:46 #1
Nogle DNS udbydere har en række rimeligt smarte features som kan løse dit problem, fx No-ip http://www.no-ip.com/
Avatar billede spolten Nybegynder
20. oktober 2009 - 20:48 #2
#1 kan du udybe ?
Har MX backup portforward hos gratisdns.dk og sender til port 26 ved ikke om det er rigtig men der kommer ingen mail
Avatar billede ebusiness Nybegynder
20. oktober 2009 - 20:59 #3
Har du også sat din mailserver til at modtage på port 26?
Avatar billede spolten Nybegynder
20. oktober 2009 - 21:02 #4
#3 Nej det mener jeg ikke jeg har mulighed for og vælge nogen port i mail server, (det er Synology DS 109,)
Men har åbnet port 26 i min router
Avatar billede ebusiness Nybegynder
20. oktober 2009 - 21:32 #5
Jamen så er det nok der hunden ligger begravet.

Hvis ikke du kan skifte port på serveren så kan du måske i stedet få routeren til at sende trafik på port 26 videre på port 25, det kan nogle routere.
Avatar billede spolten Nybegynder
20. oktober 2009 - 21:36 #6
#5 det kan min router nemli, havde ikke tænkt på det kunne værer det, prøver det og vender tilbage. tak
Avatar billede spolten Nybegynder
20. oktober 2009 - 21:59 #7
#5
Nej stadig ingen mail, har lagt billeder ud her af min opsætning hos gratisdns, hvis jeg har lavet en fejl der
http://spolten.dk/photo/photo_thumb.php?dir=677261746973646e73
Avatar billede zyflex Nybegynder
23. oktober 2009 - 23:14 #8
Du skal oprette en backup mx i din dns host.
TDC's hedder backup-mx.post.tele.dk
Når først mailen er sendt til den, er den kommet ind på netværket og kan derfra forwardes til din egen mail server, også selvom det er på port 25.
Avatar billede spolten Nybegynder
24. oktober 2009 - 21:46 #9
#8
Kan ikke få den til og virke med backup-mx.post.tele.dk men har fået det til og virke med MX backup hos gratis dns
Avatar billede spolten Nybegynder
29. december 2009 - 22:50 #10
Lukket