Avatar billede PeterFM Nybegynder
18. oktober 2009 - 19:54 Der er 2 kommentarer

Ny Ram i Dell PC

Problem med Dell Dimension 5000 med Windows XP og indsættelse af ny Ram i PC'en.

Den har standard 512 MB i øjeblikket, og der skal nu 2 stk. nye Ram moduler i af hver 1 GB som specielt passer til denne Dell pc.

Men når man genstarter  og samtidig trykker F2 viser Bios  2 tomme indgange til ram og 2 indgange som er fyldt med hver 256 mb, men samtidig står der at systemet er låst så jeg ikke kan ændre noget ved værdien i de tomme indgange!
Hvad gør jeg for at få ændret dette låste system.

Først forsøgte jeg at sætte den nye ram i, men det bevirkede blot at pc'en låste helt, og der kom sort skærm.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. oktober 2009 - 15:31 #1
Prøv at montere de 2 nye moduler i slot 1 og slot 2, altså uden de gamle moduler.

BIOS skal selv finde ud af konfigurationen af RAM, så du skal ikke gøre noget i BIOS.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. oktober 2009 - 15:36 #2
Du skal altid begynde med at sætte et modul i slot 1, som er tættest på CPU'en.

Du må ikke bruge moduler med ECC fejlkorektion, og det skal være 400- and 533-MHz DDR2 unbuffered SDRAM.