Avatar billede shjorth Nybegynder
18. oktober 2009 - 17:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mysql ydelse

Hejsa.

Hvis jeg har en tabel i mysql som inderholder 120.000.000 rækker, er det så noget der vil sløve hele mysql serveren, eller har antallet af rækker ikke så meget at sige?

Derudover har jeg et bonus spørgsmål. Hvad er det hurtigste, UPDATE eller INSERT?

Mange tak og god søndag
Avatar billede arne_v Ekspert
18. oktober 2009 - 17:28 #1
Større data kræver altid flere resourecer. Men har du gode index, så stiger resource forbruger logaritmisk ikke proptotionalt.

INSERT versus UPDATE må afhænge lidt af tabel typen, hvorvidt rækken bliver større, eventuel brug af transaktioner, hvad der ellers sker med tabellen etc.. Generelt vil jeg anbefale dig at lave det som er mest rigtigt udfra et data synspunkt. Hvis jeg skulle gætte på hastighed vill jeg gætte at en ændring af integer ville være hurtigst med UPDATE mens en ændring af varchar til noget større ville være hurtigts med INSERT. Men prøv selv og mål.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2009 - 04:26 #2
OK ?