Avatar billede Wacher Nybegynder
16. oktober 2009 - 00:14 Der er 3 kommentarer

COM Surrogate, IE, Vista, MovieMaker = problemer

Hej

Min 2 år gamle bærbare HP har efterhånden fået samlet så mange fejlmeddelelser sammen, at jeg ikke længere holder det ud! Jeg har selv forsøgt at løse problemerne, nogle har slet ikke kunnet løses, hvor andre er kommet tilbage efter få dages fred.

1) Internet Explorer svarer ikke. Konstant. Det sker flere gange på en time - og ikke kun når blæseren kører og der er tryk på. Eneste løsning er Ctrl+Alt+Delete og så afslutte jobbet. Hvad kan jeg gøre for at forhindre at IE holder op med at svare? Andre programmer end dette svarer heller ikke med jævne mellemrum, men det er til at leve med ved siden af IE!

2) Jeg får tit en dialogboks med et rødt kryds, når jeg surfer rundt på nettet. Især på facebook er den helt gal og kommer vel nærmest frem hver anden gang, jeg klikker! Den gider selvfølgelig ikke komme frem lige nu, hvor jeg skal bruge den - men det er et eller andet med, at Internet Explorer ikke kan åbne siden. Jeg skal nok lige poste relevant info næste gang den fremkommer - men jeg håber at min beskrivelse ellers er fyldestgørende nok.

3) "COM Surrogate er holdt op med at fungere" får jeg også med jævne mellemrum. Jeg har løst problemet midlertidigt ved for det første altid at have DivX opdateret og for det andet ved at installere nogle codecs eller hvad det nu hedder. Jeg ved dog af erfaring at COM Surrogate-beskeden vender tilbage igen efter ganske kort tid.

4) Mit Windows Movie Maker er meget ustabilt. For øjeblikket kan jeg slet ikke importere videoer, da programmet så holder op med at svare. Windows foreslår selv at jeg kan prøve at deaktivere Forhindring af datakørsel, men når jeg forsøger dette får jeg en besked om, at det slet ikke er muligt for Movie Maker. Jeg har desuden tidligere haft problemer med, at Movie Maker lige pludselig holder op med at svare eller fungere. Derudover kan jeg halvdelen af gangene ikke klippe i mine videoer - eller jo, men når jeg afspiller filmen har den ikke klippet på de steder, jeg angav.

5) Windows Stifinder holder op med at fungere. Jeg har ikke rigtigt opdaget noget mønster, men denne fejlmelding forkommer ligeledes ofte.

Det var godtnok lidt af en mundfuld, men jeg er virkelig ved at være træt af computeren, og jeg tvivler på den får lov at overleve ret meget længere, hvis ikke jeg snart får det løst.
Findes der andre løsninger end "Format C"?

På forhånd 1000 tak for hjælpen!

Systemoplysninger:

Model: HP Pavilion dv6000
Processor: Intel(R) Core(TM) Duo CPU  T2450  @ 2,00 GHz
Hukommelse (RAM): 2038 MB
Systemtype: 32-bit operativsystem
Styresystem: Vista
Avatar billede nissen2630 Novice
16. oktober 2009 - 00:20 #1
Total oprydning og rensning af din computer

Frit kopieret fra anden tråd

Du kunne følge denne guide:

Hent Ccleaner her > Klik ude til højre på "Download Latest Version".
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
Der er en manual her > http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Der er en lille forskel "Problemer" er udskiftet med "Register".
Sæt de flueben som vist i manualen punkt 11 inden du kører "Renser".
PS.: Dette program vil  jeg anbefale dig at beholde, det er fremragende til at rydde op med.

Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Sig "Nej"  til den.
Lad programmer foretage en oprydning i Renser og Register, og lad den slette det den finder.
Jeg skal ikke se log fra Ccleaner.

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

Manual for HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

Hent Hijackthis her: http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

PS: Vistabrugere skal klikke med højre-musetast på filen og vælge (Kør som administrator)
Avatar billede Wacher Nybegynder
16. oktober 2009 - 11:03 #2
Er der virkelig ikke andre løsninger end at rense den? Jeg har før haft dårlige erfaringer med sådanne programmer, der har slettet filer, jeg skulle bruge - og derfor er jeg ikke sikker på, at jeg tør bruge dit forslag.
Avatar billede nissen2630 Novice
16. oktober 2009 - 12:45 #3
Jeg har kørt denne omgang på mindst 100 maskiner og har aldrig haft nogle problemer.