Avatar billede coldray Nybegynder
15. oktober 2009 - 18:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Windows 7's "kør"/søgefunktion

Hej eksperter,

Jeg er løbet ind i et irriterende problem. Min mest brugte funktion i Windows 7 fungerer ikke mere, hvilket er til stor frustration.

Jeg har taget et par screenshots og snittet dem til så I evt. kan se hvad der er tale om:

http://www.coldray.dk/win7-1.jpg
http://www.coldray.dk/win7-2.jpg

Hvor det henholdsvis er menuen inde jeg søger efter noget, og hvor jeg derefter har søgt efter Skype, som tydeligvis er på computeren.

Jeg har forsøgt at finde noget på nettet om problemet uden held. Nogen forslag?
Avatar billede coldray Nybegynder
15. oktober 2009 - 18:46 #1
Der sker forresten intet hvis jeg klikker på de "blanke" resultater i billede #2
Avatar billede Mathias90 Nybegynder
15. oktober 2009 - 18:51 #2
Det ser da noget buggy ud.

Har du kørt alle opdateringer fra Windows Update på?
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2009 - 19:26 #3
se lige her.

http://i36.tinypic.com/n3x252.jpg

søg og du skal finde
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2009 - 19:31 #4
eller også
windowslogo tasten (sidder mellem venstre ctrl+ alt)+ R

så let kan du også gøre det
Avatar billede nissen2630 Novice
15. oktober 2009 - 19:45 #5
Kan fortælle at fejlen er væk i RTM
Avatar billede coldray Nybegynder
16. oktober 2009 - 00:41 #6
For at uddybe lidt, så er det ikke selve "kør" jeg mangler, det I ser er rent faktisk det der er når jeg trykker på windowsknappen, eller ikonet helt nede i venstre hjørne.

Jeg kører med en ligitim windows 7 professional fra MSDNAA, ikke nogen releasecandidate.
Avatar billede coldray Nybegynder
07. august 2011 - 16:14 #7
lukker
Avatar billede jello_dk Nybegynder
08. august 2011 - 00:15 #8
(ved godt der er givet point).. men prøv lige dette:
højreklik på processlinjen og vælg egenskaber --> vælg fanen "start menu" --> customize --> scroll så ned i bunden og se om der er sat flueben ved "search programs and control panel" (kan se du sidder med engelsk udgave af Windows ligesom jeg selv)

Hvis der er sat flueben, så prøv at fjerne det, tryk ok, for derefter at sætte det til igen og så tryk ok.