Avatar billede svjensen Nybegynder
14. oktober 2009 - 22:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flere PC på TDC Home Trio

Jeg har fået en TDC Home Trio forbindelse, som bl.a. inkluderer en trådløs router.
Men jeg kan ikke får mere end én PC på netværket ad gangen. Er der nogen der har erfaringer i den retning?

/Søren
Avatar billede justrace Novice
15. oktober 2009 - 09:43 #1
Prøv at kig lidt på routerens indstillinger. Det kan være den er sat op til kun at tildele en enkelt IP på DHCP-indstillingen.
Avatar billede svjensen Nybegynder
17. oktober 2009 - 22:55 #2
Problemet er afhjulpet - krævede dog en længere samtale med en TDC supportmedarbejder. Tilsyneladende en IP adresse, der "hang".

Men der er opstået et nyt problem i forlængelse heraf.

Jeg har en Linksys WRT350N router, som jeg ønsker at koble på TDC boksen. Jeg kan få den til at koble sig på netværket, og jeg kan se linksys routeren på lisen over DHCP forbindelser på TDC boksen.
Men jeg kan ikke komme på internettet via linksys routeren.

Jeg har haft gang i en chat med Linksys support, som mener, at det skyldes, at Linksys routeren ikke er kompatibel med en ADSL forbindelse.

Mit spørgsmål er, om det kan være rigtigt?
Linksys routeren får jo "bare" en forbindelse fra TDC boksens indbyggede switch. Burde det ikke være ligegyldigt, hvordan forbindelsen er tilvejebragt på den anden side af TDC boksen?

/Søren
Avatar billede justrace Novice
17. oktober 2009 - 23:02 #3
Sæt linksys'n op som AccessPoint
Avatar billede zyflex Nybegynder
23. oktober 2009 - 23:38 #4
Det er ikke fordi at din Linksys router bruger samme ip på LAN siden som den får tildelt af TDC boksen på WAN siden?
TDC boksen bruger 192.168.1.1

Hvis din linksys også tildeler IP'er fra det netværk, kan den ikke finde ud af at route pakkerne ordenligt.
Avatar billede svjensen Nybegynder
27. september 2010 - 16:10 #5
Lukker