Avatar billede Rexborg Nybegynder
13. oktober 2009 - 09:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Efter windows (vista) update "slukkter" Samsung T220, når vista starter

Hej alle

Jeg har et problem, jeg ikke aner, hvorfra kommer - men jeg mistænker en ny update fra Vista for at være synderen.

Jeg har netop formatteret mit c-drev - hvilket jeg har gjort 3-4 gange før med samme cd - men hvis man lader Vista (32 bit) foretage de sædvanlige updates, så virker min t220 skærm pludselig ikke mere i Vista (den virker under opstart, men mister signalet, når selve styreprogrammet starter). Jeg har en relativ ny computer fra sidste år med dual 3ghz, et geforce 8800GT og 4 gb ram.

Er der nogen, der har hørt noget lignende?

På forhånd mange tak.

Anders - på herrens mark.
Avatar billede Blandy Praktikant
13. oktober 2009 - 09:45 #1
har du prøvet at starte op i fejlsikret tilstand? Det kan være at der er sket en fejl med din skærmdriver.
Avatar billede Rexborg Nybegynder
13. oktober 2009 - 09:56 #2
Ja, det har jeg prøvet, og det virkede et par gange, men nu er det også holdt op med at virke. Men selv da jeg kunne komme ind via FT, så kunne jeg ikke hitte ud af, hvordan jeg undgår, at det sker igen. Kan man risikere, at Vista installerer en ny skærmdriver via update?? Jeg har prøver at gendanne systemet til før den opdaterer, og det får det til at virke, så det er tilsyneladende et eller andet, der kommer ind med vista update. Det mystiske er bare, at jeg ikke har været ude for det før, og de updates, der står på updatelisten, er ikke helt nye (seneste fra september), så dem burde jeg vel allerede have haft før formattering.
Avatar billede Blandy Praktikant
13. oktober 2009 - 10:03 #3
Mit foreslag er at du bruger fejlsikret-tilstand, og så installer den gamle driver igen. Og når du så opdater via update, så undlader den evt nye skræmdriver som Windows update foreslår dig.
Avatar billede Rexborg Nybegynder
13. oktober 2009 - 10:18 #4
Jeg har faktisk prøvet at installere en driver fra Samsungs hjemmeside, inden Vista opdaterede, hvilket ikke virkede - men det var ikke i fejlsikret tilstand. Jeg prøver gerne at se, om dette er en vej frem og vender tilbage.

Tak for indsatsen indtil videre.

Mvh.

Anders
Avatar billede Rexborg Nybegynder
06. november 2009 - 11:54 #5
Glemte helt at sige tak for hjælpen. Fik min skærm til at virke igen - det hjalp at opdatere driveren til bundkortet. Herefter kunne jeg installere den nyeste driver til skærmkortet. Nu har jeg så et andet problem med, at min computer en gang imellem pludselig genstarter - hyppigst under afvikling af Fifa09 eller 10 faktisk. Men det må jeg hellere poste i en selvstændig tråd.

Mvh.

Anders