Avatar billede petersen7913 Forsker
12. oktober 2009 - 16:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Access konvertering til Open office?

Hej.

Er der nogen herinde, der har erfaring med at udvikle i Access (2007) og flytte over på Open Office (kører på en 2007 pc)?

Kan man lave VBA kode i Open office svarende til i Access? Dele databasen i en frontend og en backend????

Er det smarteste måske at jeg henter Open Office ned på min pc og laver hele udviklingen der?????

Mange spørgsmål, men jeg håber at nogen kan hjælpe mig videre :)
Avatar billede nissen2630 Novice
12. oktober 2009 - 17:55 #1
Du kan kun hente data over i open office.

openoffice understøtter ikke VBA kode.
Avatar billede terry Ekspert
12. oktober 2009 - 18:03 #2
"Er det smarteste måske at jeg henter Open Office ned på min pc og laver hele udviklingen der????? "

I know NOTHING about OpenOffice but I would have though that to use it then it would be necessary to download it to your PC.

As I havent experience with Open Office then this is just my assumption and information found on the web

You can continue to use Access as the backend (data) but you will need to make other objects from scratch (forms etc.)

I doubt that Open Office has as many features as Access.

It is possible to use your Access programs using a license free runtime version of Access but you still need a full licnese version to develop your applications.
Avatar billede petersen7913 Forsker
13. oktober 2009 - 20:54 #3
Thank you both ;o)

I tried to download Access runtime but then I have the problem not been able to tell the path to the backend.

I hope my customer agrees to buy the Access in full version, it will only be a small part of the entire price ....

Who wants the point?
Avatar billede terry Ekspert
13. oktober 2009 - 21:24 #4
give them to nissen.. :o)

" not been able to tell the path to the backend. "?
Avatar billede terry Ekspert
22. oktober 2009 - 19:22 #5
well if he doesnt want them then give them to me :o)
Avatar billede petersen7913 Forsker
22. oktober 2009 - 19:59 #6
Med meget stor fornøjlese ;o)
Avatar billede terry Ekspert
23. oktober 2009 - 08:42 #7
thanks :o)