Avatar billede snowball Novice
12. oktober 2009 - 14:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Structure statement i Access 2003 VBA

Hej.

Det ser desværre ikke ud til at man kan benytte "Structure" i VBA - http://msdn.microsoft.com/en-us/library/k69kzbs1.aspx

Er der andre muligheder end at lave et array hvis man gerne vil behandle data som man gør ved en "Structure"?

På forhånd tak.
Avatar billede terry Ekspert
12. oktober 2009 - 15:07 #1
VBA in Access isnt the same as VB in VB.NET. You can compare it to VB in VB6.

Looking at the link you give structures are similar to User Defined Date Types which can be used in Access VBA.

http://articles.techrepublic.com.com/5100-10878_11-5493772.html
Avatar billede snowball Novice
12. oktober 2009 - 15:30 #2
Jeg er godt klar over at VB og VBA ikke er helt det samme.

Eksemplet med "Structure" var blot for at vise hvad jeg ønskede at opnå fordi jeg ikke vidste hvad det hed i VBA (i Delphi hedder det f.eks. en "Record").

Men "user defined type" er præcis det jeg ledte efter, så laver du lige et svar?

Tak (igen ;))
Avatar billede terry Ekspert
12. oktober 2009 - 15:37 #3
here it comes :o)
Avatar billede terry Ekspert
12. oktober 2009 - 16:05 #4
thanks