Avatar billede jake87 Nybegynder
12. oktober 2009 - 10:38 Der er 10 kommentarer

USB 2,0?

Hej.

Jeg har netop formateret min computer, og den kører nu fint igen. Men jeg har desværre nogle problemer med min USB-porte, der er MEGET langsomme. Jeg har ikke haft problemer med det før, når jeg har formateret, men når jeg tænder min eksterne, eller slutter min Ipod til, så dukker der en besked op med teksten:

"Denne USB-enhed kan arbejde hurtige, hvis du bla bla bla"

Er det noget driver, jeg mangler?

Jeg har installeret Windows XP Service Pack 2!

Mvh Jakob
Avatar billede haverslev Novice
12. oktober 2009 - 10:45 #1
Har du også husket at installere chipset driver igen ( bundkort driver) ?
Hvis ikke, så gør det, da alle bundkort driverne bliver slettet ved en formatering
Avatar billede jake87 Nybegynder
12. oktober 2009 - 12:19 #2
Altså, jeg har installeret de to drivere til skærm og lydkort, jeg plejer at installere efter formatering. Men jeg har aldrig oplevet problemer med USB-portene!

Jeg har en Medion computer. Hvis det er drivere, der skal til, kan de så også hentes på Medions hjemmeside?
Avatar billede haverslev Novice
12. oktober 2009 - 12:45 #3
USB portne er styret via chipset driverne (bundkort), så hvis du har en driver cd der fulgte med maskinen, så installere alle driverne derfra.
Hvis ikke så kig på Medions hjemmeside.

Tillige kan/kunne en windows update være en mulighed - ikke blot de "kritiske" men også dem du bliver tilbudt til hardware
Avatar billede jake87 Nybegynder
13. oktober 2009 - 18:30 #4
Nu har jeg installeret alle de opdatering til Windows, jeg kunne finde inde på Windows Updates hjemmeside, samt de drivere, som var at finde på Medions hjemmeside specifikt til min computer.

Problemet er stadig det samme. Jeg har som sagt aldrig været udsat for det før, når jeg har formateret min computer, så jeg synes det er en kende mærkeligt.

I modsætning til før, hvor jeg kørte med IE, kører jeg nu med Firefox + at XP-versionen er en version, jeg har lånt af mine forældre, da jeg, dumdristig som jeg er, er kommet til at smide min egen version, der hørte med til computeren, væk. Men det burde vel ikke have noget at sige om USB-portene?
Avatar billede haverslev Novice
13. oktober 2009 - 19:44 #5
Det lyder meget mærkeligt, hvad hedder din medion ?
(service tag eller hvad de nu kalder det hos medion)

Prøv dog at installere denne:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=733dd867-56a0-4956-b7fe-e85b688b7f86
Avatar billede jake87 Nybegynder
14. oktober 2009 - 00:24 #6
Jeg ved det ikke helt... Det er en ret gammel en, billigt køb i Aldi:)

Men S/N nummeret, man skal indtaste på deres hjemmeside, for at finde drivere til, er: 14439010030106!

Downloadet, du linker til kan kun installeres på servicepack 1, og jeg har allerede installeret 3'eren:s

Det er ret uheldigt!
Avatar billede jake87 Nybegynder
14. oktober 2009 - 01:24 #7
Desuden har jeg været inde i Bios, hvor der står, at USB 2.0 er "enabled", så det er åbenbart heller ikke der problemet ligger?
Avatar billede jake87 Nybegynder
05. november 2009 - 02:35 #8
Jeg har stadig ikke løst problemet... End ikke ved at formatere alt igen...

Er der virkelig ingen, der har løsningen på problemet?
Avatar billede haverslev Novice
05. november 2009 - 17:27 #9
Har du installeret chistet driver også, fra Medions hjemmeside?
Busmaster Driver VIA Hyperion

Hus at installere alle drivene igen, da de slettes ved formatering.
Avatar billede jake87 Nybegynder
09. november 2009 - 23:09 #10
Jeg har prøvet at installere de drivere, der er på Medions hjemmeside decideret til min computer. Men som sagt, har jeg først oplevet dette problem, da jeg formaterede sidste gang. Der har aldrig været noget før, hvor jeg bare har skullet installere en driver til mit lydkort og min skærm. Det virker altså underligt!