Avatar billede tummes1983 Mester
12. oktober 2009 - 09:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Task program

Hej

Vi er en kæde med 7 butikker, og har en intern marketing afdeling. Til tider får afdeligen utrolig opgaver af butikker.

Jeg har brug for noget butikkerne kan bruge til at bestille opgaver, og marketing kan priotere opgaverne med...

Thomas
Avatar billede bmpi Nybegynder
12. oktober 2009 - 09:49 #1
Hej Thomas

Jeg vil foreslå et 'ticket-system', som du sikkert kender fra nogen support-systemer.

Med et ticketsystem kan en butik gå ind på en formualr og indtaste sin henvendelse. Når henvendelsen er kommet ind i systemet, kan der sidde en medarbejder og prioritere og fordele henvendelserne.

Butikken kan igen gå ind på denne formular, indtaste ID'et for sin oprindelige henvendelse og dermed se status på sin henvendelse.

Et af mine yndlingssystemer til dette er OsTicket: http://osticket.com

Du kan se her, hvordan standardopsætningen af OsTicket ser ud, og hvad man kan uden at have konfigureret den yderligere: http://osticket.com/tour/

Det er gratis (Open Source), men man skal så også selv stå for installation og opsætning. Det er der en guide til her: http://osticket.com/wiki/Installation
Avatar billede tummes1983 Mester
12. oktober 2009 - 11:07 #2
Tak for svaret, det ser ud til at være præsic hvad jeg skal bruge.

Jeg er uploadet programmet til min hjemmeside, men får følgende fejl:

MySQL Table Prefix: ost_
MySQL Hostname: db.tummes.dk
MySQL Database: web79445
MySQL Username: web79445
MySQL Password: **********

og den skriver:
Unable to connect to MySQL server. Possibly invalid login info.

Så vidt jeg kan se er mine indtastninger korrekte. Ved ikke med den Prefix: ost_

Er kunde hos web10...
Avatar billede bmpi Nybegynder
12. oktober 2009 - 11:21 #3
Prefix er bare det, som dine tabeller i databasen kommer til at hedde før selve tabelnavnet. Hvis du har en tabel, som hedder Users, så står den i databasen som ost_Users. Hvis du laver endnu en OsTicet installation, kan du så lave et prefix, der fx hedder osc2_, så de to er adskilt i databasen.

Jeg kan desværre ikke se noget ud fra du har smidt ind, om hvad der kan være galt.

Vær sikker på at du ikke er kommet til at smide et mellemrum ind efter oplysningerne.

Ellers vil jeg nok anbefale dig at kontakte web10 supporten. De kan bedre se noget, end vi kan her fra eksperten.dk ;-)
Avatar billede tummes1983 Mester
12. oktober 2009 - 14:05 #4
Fandt ud af det, havde lavet et ekstra mellemrum.

Jeg har leget lidt med det nu, men kan ikke få den til at sende emails - noget specielt man skal gøre for at det virker?
Avatar billede bmpi Nybegynder
12. oktober 2009 - 14:17 #5
Hvis du har nogen andre e-mailadresse, som du kan sende til, så prøv lige det.

Som udgangspunkt bruger osticket en indbygget php-mail til at sende med, og det er ikke alle spamfiltre som kan lide det. Men jeg kender ikke web10's setup nok til at kunne sige om det er tilfældet.

Hvis du har en gmail-konto, så prøv at sende til den, og se om det er dét, der er problemet.

Ellers skal du gå ind Settings i kontrolpanelet, og sætte indstillingerne til en SMTP server der. Web10 burde have en SMTP du kan bruge.
Avatar billede tummes1983 Mester
13. oktober 2009 - 08:45 #6
Det er lidt underligt, det virker når jeg som "supporter" svarer på et indlæg, så svarer den fra den noreply@XXXX.dk adresse jeg har skrivet.

Vi har en marketing afdeling med 5 ansatte, som alle varetager en eller flere opgaver. En af de marketing ansatte skal fordele opgaverne til de andre. Hvordan opretter jeg det mest korrekt?
Avatar billede tummes1983 Mester
21. oktober 2009 - 10:37 #7
Tak, send en besked så sender jeg point :-)
Avatar billede tummes1983 Mester
08. februar 2011 - 09:26 #8
Lukkes